Șeful Poliției din Constanța, care a demisionat după tragedia de la 2 Mai, a ajuns CONSUL în Pakistan, fără să dea concurs. Explicația MAE

Publicat: 15 08. 2024, 15:21
Actualizat: 15 08. 2024, 15:27

​​​​​​​Chestorul Adrian Constantin Glugă, fostul șef al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța (IPJ), care a demisionat din funcție după tragedia de la 2 Mai, a fost numit consul al României în Pakistan. Acolo, potrivit Ministerului Afacerilor Externe (MAE), eliberează vize.

Chestorul Adrian Constantin Glugă a demisionat de la IPJ Constanța, după ce șoferul Vlad Pascu,  aflat sub influența drogurilor, a lovit mortal cu mașina doi tineri, în stațiunea 2 Mai.

În prezent, Adrian Constantin Glugă ocupă funcția de consul al României la Pakistan, unde se ocupă cu eliberarea vizelor. Acesta a fost detașat la data 7 mai 2024.

Acesta nu a susținut, însă, un concurs pentru a intra în rândul personalului diplomatic, ci a fost detașat direct de Ministerul Afacerilor Externe (MAE).

Potrivit informațiilor de pe site-ul oficial al ambasadei României în Republica Islamică Pakistan. Adrian Glugă nu este menționat, deși a fost numit consul încă din luna mai.

În declarația de interese din 2024, Adrian Glugă a scris că este angajat al Ministerul Afacerilor Externe, fără să menționeze noua funcție de diplomat la Pakistan.

Legea stipulează legi clare când vine vorba de numirea consulilor.

„sunt eligibili în vederea nominalizării pe funcțiile de consul general, șef al oficiului consular de carieră, cu rang de consulat general membri ai Corpului Diplomatic și Consular al României și persoane care nu fac parte din Corpul Diplomatic și Consular al României, propuse de către Secretariatul General al Guvernului”.

Cum motivează MAE numirea lui Glugă în calitate de consul, fără să dea concurs

Ministerul de Externe motivează numirea, fără concurs, a lui Glugă, în rolul de consul în Pakistan, prin creșterea numărului de cereri de muncă al pakistanezilor și lipsa personalului.

„Pentru gestionarea corespunzătoare a activității consulare și pentru eficientizarea procesul de emitere a vizelor pentru cetățenii statelor terțe”, susține MAE într-un răspuns pentru Europa Liberă, „s-au luat o serie de măsuri, printre care suplimentarea schemelor de personal ale misiunilor diplomatice și oficiilor consulare care au cele mai multe cereri de vize”, a precizat instituția pentru europaliberă.org.