Service-urile auto REFUZĂ deja clienții cu asigurare RCA la Euroins, ca urmare a insolvenței companiei
Insolvența Euroins produce deja primele efecte. Unele service-uri auto au început să îi refuze pe clienții cu asigurare RCA la această companie, în caz de daună.
Mecanicii susțin că despăgubirile oferite de compania de asigurări RCA Euroins vor fi plătite mult mai târziu, poate chiar și peste doi ani, după ce trec din competenţa acesteia în competenţa Fondului de Garantare.
Astdel, de acum, asiguraţii Euroins se vor adresa Fondului de Garantare în ceea ce priveşte repararea de prejudiciu şi despăgubiri.
„Toate solicitările clienților sau persoanelor păgubite vor trebui adresate Fondului de Garantare. Partea negativă este că durata va fi mai lungă. Partea buna este că garanția de a recupera prejudiciul există”, a declarat Mălin Roșu, președintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România, citat de Antena 3.
Totuși, chiar și așa, patronii și angajații service-urilor sunt reticenţi. Pentru asigurații care au o poliţă Euroins există şi posibilitatea schimbării acesteia, după parcurgerea unor paşi esenţiali.
„Contractele de asigurare emise de Euroins rămân în vigoare până la expirarea lor, dar nu mai târziu de 90 de zile de la pronunțarea hotărârii de intrare în faliment. Asigurații au, însă, posibilitatea rezilierii printr-o cerere transmisă la Euroins. Cei care trebuie să repare maşina pe poliţele Euroins trebuie să transmită o cerere către companie, apoi se face un dosar pentru fondul de garantare. Acesta trebuie să conţină cererea către Euroins, poliţa şi dovada plății asigurării”, a explicat Cosmina Dinu Priporeanu, broker de asigurări.