Serviciile de supervizare a lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca, valoare de 140 de milioane de lei
Contractul pentru servicii de supervizare a lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca a atins o valoare de 140 de milioane de lei, cu 15 milioane de lei mai mult decât suma estimată inițial.
Licitația pentru servicii de supervizare a lucrărilor la magistrala de metrou din Cluj a fost relansată recent, după ce procedura de achiziție inițială a fost anulată la începutul lunii decembrie. Noua valoare a contractului este de 140.551.163 lei, cu 15 milioane de lei mai mare decât valoarea inițială (de 125.013.820 lei).
Administrația locală va asigura finanțarea din fonduri europene nerambursabile – prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) și prin Programul Operațional Transporturi (POT) 2021-2027 – dar și din fonduri proprii ale Primăriei Cluj-Napoca și Florești.
Licitația a fost relansată în 22 decembrie, iar termenul limită de depunere a ofertelor este data de 27 ianuarie 2023. Prima licitație, pentru care ofertele trebuiau deschise în 8 decembrie 2022, a fost anulată.
Termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire.
Criteriile de evaluare a ofertelor se referă la componenta financiară (prețul ofertei) – 40%, experiența experților – 39%, dar și metodologia propusă de viitorii consultanți pentru îndeplinirea contractului – 21%.
Ofertele vor fi verificate de către experții tehnici ai Asocierii SWS Engineering S.p.A., SYSTRA și METRANS Engineering S.R.L.
Ce presupune contractul de supervizare
Serviciile de supervizare înseamnă, practic, consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție, dar și în perioada de garanție. Primăria menționează faptul că „semnarea contractului de supervizare se va face numai după semnarea contractului de finanțare”.
Municipiul Cluj-Napoca va avea o linie de metrou ușor cu lungimea de 21 de kilometri, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens.
Valoarea estimată a investiției este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care lucrări de execuție –8.666.341.418 lei fără TVA, iar valoarea estimată a serviciilor de proiectare, expertizare tehnică, documentații tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică – 398.114.648,69 lei fără TVA.