Eleonora G. a ieșit din spital, din Cluj, marți dimineață și a vrut să se întoarcă acasă, în Sibiu, cu trenul privat InterRegional Călători, cu care s-a și deplasat.
Doar că a ajuns acasă 8 ore mai târziu, cu 4 ore peste ora estimată la începutul călătoriei. Ar fi făcut mai mult, dacă nu erau unii oameni buni, care au ajutat-o când trenul a lăsat-o în câmp.
„Am mai călătorit cu ei și totul a fost bine, până acum. S-a stricat locomotiva lângă Crăciunel, iar după câteva minute am rămas doar două persoane în tot trenul, restul au plecat de capul lor. Am stat și am văzut cum mecanicii încercau să repare locomotiva prin telefon. Le-am cerut să-mi spune ce să fac, dar au dat din umeri, că nu au protocol pentru astfel de situații, nu au protocol pentru pasagerii abandonați. Am cerut să vorbesc la un superior, iar persoana respectivă nu a dorit să vorbească cu mine. „Dă-le bă, banii înapoi”, asta am aust că i-a spus mecanicului prin telefon. Am plecat după ce am văzut că au început să caute o bucată de sârmă prin gardurile oamenilor, să repare locomotiva”, povestește femeia.
Pasagera spune că a prins un tren datorită generozității unui impiegat de mișcare dintr-o haltă.
L-am rugat pe impiegatul din Crăciunel să făcut cumva să ne ajute să mergem la Copșa, să prindem un tren, altă soluție nu mai aveam”, spune femeia.
A prins un tren doar pentru că și acesta a avut întârziere. ”Ne-a dus repede cu mașina, nici nu știu cum lua curbele. Am prins un tren în Copșa dar doar pentru că a avut întârziere. Dacă ajungea la timp, nu îl mai prindeam”, spune sibianca.
E supărată nu pentru că s-a defectat locomotiva, ci pentru că personalul companiei nu a avut niciun fel de empatie față de călători.
„Se strică, am înțeles, dar să nu ai tu contract cu cineva, să vină să ia cineva călătorii. Am plătit 160 de lei pentru domnul care ne-a dus la Copșa. O să merg la ANPC, nu las să rămână așa. Trebuiau să fie măcar empatici. Sunt persoană cu handicap am poliartrită, nu aveam de bani să-mi dea înapoi, aveam nevoie să ajung acasă, am rămas fără baterie la telefon. Nu-ți poți bate joc așa de oameni. Înțeleg că CFR lasă oamenii în câmp, că e CFR, ne-am obișnuit, dar și tren privat? Nu cineva să-și ceară scuze, să nu spună ceva, asta e situația, vă rog să ne înțelegeți. Erau supărați că nu pot repara. Să nu ai nimic, să cauți sârme pe gardurile vecinilor de acolo. Nimeni nu răspunde…”, spune sibianca.
Trenul InterRegional Călători 10502 a plecat din Cluj la ora 14.29 și s-a oprit în dreptul localității Crăciunelu de Jos, județul Alba, la 45 de minute de orașul Copșa Mică, susține femeia.
În mod normal, sibianca ar fi trebuit să ajungă în gara Sibiu la ora 18.31, dar din cauza stricării locomotivei a ajuns acasă după ora 22, scrie turnulsfatului.ro.
Sursa foto: turnulsibianului.ro