Prima pagină » Actualitate » Sindicaliștii de la Drumuri cer reînființarea structurilor de control/ „Scopul este protejarea infrastructurii naționale”

Sindicaliștii de la Drumuri cer reînființarea structurilor de control/ „Scopul este protejarea infrastructurii naționale”

Sindicaliștii de la Drumuri cer reînființarea structurilor de control/

Sindicaliștii cer reînființarea Agențiilor de Control și Încasare (A.C.I.) din vămile interne ale UE și reînființarea echipajelor de control aflate în subordinea C.N.A.I.R. Aceștia au întocmit o listă cu argumente pe care o vor înainta guvernanților pentru schimbarea legislației. 

Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” solicită Guvernului, Președinției și Ministerului Transportului  să modifice legea și să reînființeze structura de control A.C.I., desființată la sfârșitul lui 2011.

„Scopul acestor Agenții de Control Și Încasare este pentru protejarea infrastructurii naționale prin eficiența controalelor pentru sancționarea transporturilor ce pot degrada considerabil partea carosabilă, scop ce este cu precădere în interesul administratorului Drumurilor Naționale, având în vedere că pentru reabilitarea și întreținerea acestora sunt alocate o mare parte din veniturile proprii ale companiei.

În majoritatea țărilor din Europa, administrațiile drumurilor au echipaje pentru verificarea transporturilor ce se desfășoară pe drumurile naționale și autostrăzi, transmit sindicaliștii”, printr-un comunicat.

Odată cu desființarea acestor structuri de control, mai precizează reprezentanții sindicatului, „pe unele sectoare de drum a dispărut aproape în totalitate controlul prin cântărire a vehiculelor ce depășesc limitele autorizabile de greutate și controlul rovignetei.”

Astfel, legislația prevede ca, pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi din România, controlul „asupra maselor și dimensiunilor la vehiculele de transport marfă se exercită de către CNAIR, la punctele de trecere a frontierei, și de către ISCTR, pe reţeaua internă.”

Prin urmare, propunerile pe care membrii de sindicat le fac guvernanților sunt legate de schimbarea legislației în domeniu.

  • Modificarea O.G 43/1997 pentru dreptul de oprire și imobilizare a vehiculelor in parcarile special amenajate
  •  Propunem completarea/modificarea legislației O.G 43/1997 astfel încât controlorii de trafic să poată opri și imobiliza vehiculele de mare tonaj sau transporturile agabaritice în urm[toarele locații: parcările special amenajate din punctele de trecere a frontierei și parcările situate pe drumurile naționale, autostrăzi sau centurile rutiere gestionate de SDN-uri.

Sindicaliștii au mai adăugat și o serie de avantaje pe care companiile care administrează rețeaua de drumuri le-ar avea în urma acestor modificări legislative.

  • Protejarea infrastructurii rutiere;
  • Creșterea eficienței în sancționarea contravențiilor și încasarea amenzilor de la conducătorii auto străini ;
  • Fluidizarea traficului și reducerea timpilor de așteptare în punctele de trecere a frontierei.

Sindicatul Drumarilor Liberi „Elie Radu” mai solicită, în comunicatul transmis, păstrarea Agențiilor de Control și Încasare din vămile interne ale U.E. și reînființarea echipajelor de control din subordinea C.N.A.I.R. pentru protejarea drumurilor naționale.

 

 

CITEȘTE ȘI:

TAXA pentru mașini poluante ar putea fi reintrodusă. Marcel Boloș: „O lege cu un impact destul de mare”

De ce se impun RESTRICȚII de trafic pe Centura Capitalei, de la Domnești la Jilava, din luna mai. Explicațiile șefului CNAIR

A absolvit studii superioare de jurnalism și are o experiență de peste 15 ani în mai multe redacții de presă scrisă și TV, din România. vezi toate articolele

Citește și