Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, dar și sindicatele afiliate acesteia, portestează marți, timp de două ore, în fața Ministerului Transporturilor.
Sindicaliștii sunt nemulțumiți de faptul că autoritățile nu au aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al CFR Călători pe anul 2021, de lipsa materialului rulant nou, de subcompensarea transportatorilor feroviari și de lipsa mecanicilor de locomotivă, informează Agerpres.
„Protestăm până România va respecta strategia europeană şi în domeniul feroviar. Protestăm pentru că la jumătatea anului 2021, ce este declarat de Uniunea Europeană ca fiind anul Căilor Ferate Europene, în România nu există aprobat prin Hotărâre de Guvern Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SNTCF CFR Călători SA pe anul 2021.
Protestăm pentru că SNTCF CFR Călători SA nu face solicitare la CENAFER pentru a începe şcoli/cursuri de mecanici locomotivă pentru asigurarea schimbului de generaţii. Protestăm contra subfinanţării infrastructurii feroviare care micşorează viteza trenurilor de călători. Protestăm contra subcompensării operatorilor de transport feroviar de călători din România, deoarece aceasta menţine în circulaţie trenurile vechi, cu saună vara şi cu răcoare iarna”, se arată într-un comunicat al Federației.
Un alt motiv pentru care sindicaliștii sunt nemulțumiți este acela că Guvernul, Ministerul Transporturilor și Autoritatea de Reformă Feroviară fac „inevitabilă distrugerea operatorilor de transport feroviar de călători români, în condiţiile în care reforma feroviară pentru aceştia înseamnă în realitate creşterea nemulţumirii pasagerilor din trenurile de călători”.
Aceștia atrag atenția că vagoanele, locomotivele, automotoarele și ramele CFR sunt în proporție de 90% vechi, neoferind condiții de călătorie și confort corespunzătoare pentru pasageri, dar nici condiții de muncă decente pentru angajații companiei.
Sindicaliștii mai protestează și din cauza nepăsării și a dezinteresului guvernanților față de transportul feroviar. Ei spun că România putea avea pe calea ferată în 2021 o treime din trenurile de călători noi și în 2027 doar trei trenuri noi pe fonduri europene.
Reprezentanţii Federaţiei susţin că se referă la faptul că cele 420 de trenuri noi de tip push – pull ce ar fi totalizat 1.860 vagoane noi, respectiv 420 de trenuri noi de călători cu 4 sau 5 vagoane fiecare ar fi asigurat necesarul trenurilor de călători din România, atât pentru operatorul de transport feroviar de stat – CFR Călători -, cât şi pentru ceilalţi operatori de transport feroviar de călători privaţi.