Prima pagină » Actualitate » Situație CRITICĂ la Șantierul Naval Mangalia. Peste 1.000 de salariați au intrat în șomaj tehnic. Olandezii de la Damen cer FALIMENTUL

Situație CRITICĂ la Șantierul Naval Mangalia. Peste 1.000 de salariați au intrat în șomaj tehnic. Olandezii de la Damen cer FALIMENTUL

Situație CRITICĂ la Șantierul Naval Mangalia. Peste 1.000 de salariați au intrat în șomaj tehnic. Olandezii de la Damen cer FALIMENTUL

Situație critică la șantierul Naval Mangalia! Peste 1.000 dintre cei 1.500 de salariați ai Șantierului Naval Mangalia au intrat de luni, 3 iunie 2024, în șomaj tehnic, până la sfârșitul acestui an.

Între timp, Damen Olanda a solicitat judecătorilor de la Tribunalul Constanţa să declare falimentul Șantierului Naval Mangalia, la care deţine 49% din acţiuni. Motivul ar fi existenţa unor datorii neachitate, care s-ar ridica la aproximativ 160 de milioane de euro.

„Sunt șanse mari să se semneze proiecte majore care să asigure fond de lucru pentru câțiva ani”

Sindicatul Liber „Navalistul” și conducerea șantierului au agreat prelungirea Contractului Colectiv de Muncă până în martie anul viitor și reluarea negocierii colective în ianuarie. Tot de anul viitor ar putea apărea și primele contracte, spune liderul de sindicat Laurențiu Gobeajă, citat de G4media.ro.

”Cel mai devreme începând cu anul următor, sunt șanse mari să se semneze proiecte majore care să asigure fond de lucru pentru câțiva ani, dar până atunci doar un număr redus de salariați își va continua activitatea, iar un număr semnificativ vor fi, pentru o perioadă îndelungată, în șomaj tehnic”, spune Laurențiu Gobeajă.

„Reprezintă o decizie dificilă, dar necesară pentru a oferi şantierului nostru cele mai bune șanse”

Salariile pe luna iunie ale angajaţilor de la Şantierul Naval Damen Mangalia sunt bugetate, iar şomajul tehnic pentru aceştia este asigurat pentru cel puţin 4 luni. Directoratul Șantierului anunța, la finele lunii mai, că intrarea în șomaj tehnic este inevitabilă.

„În luna martie v-am informat că ne aşteaptă o perioadă dificilă și că va fi necesar să adoptăm măsuri de reducere a costurilor pentru a o putea depăși. V-am îndemnat să rămâneți concentrați pe execuția proiectelor, pentru a asigura livrarea acestora la timp şi pentru a proteja, astfel, reputaţia şantierului nostru.

Datorită devotamentului vostru, am reuşit să realizăm aceste obiective. Astăzi, ne aflăm într-o situație critică. Şantierul este gol, iar proiectele majore întârzie să apară. Deși am înregistrat progrese semnificative în negocierea unor potențiale proiecte importante, acestea, chiar dacă vor fi încheiate cu succes, nu vor începe mai devreme de anul 2025.

Am implementat un plan de realizare a unor proiecte interne pentru îmbunătățirea infrastructurii şantierului şi v-am încurajat să vă efectuați concediile de odihnă aferente anului 2023. Cu toate acestea, am ajuns într-un punct în care o nouă amânare a introducerii a măsurii şomajului tehnic nu mai este posibilă.

Aceasta reprezintă o decizie dificilă, dar necesară pentru a oferi şantierului nostru cele mai bune șanse de a depăși această perioadă critică şi de a ne putea relua activitatea în viitor. Măsura şomajului tehnic va fi implementată începând cu data de 3 iunie 2024. Vom colabora îndeaproape cu departamentul Resurse Umane şi cu reprezentanţii sindicatului, pentru a stabili parametrii necesari şi pentru a vă informa in mod corespunzător”, explica luna trecută conducerea șantierului.

 

CITIȚI ȘI:

Naval Group și Șantierul Naval Constanța reafirmă angajamentul de a sprijini Marina Română în proiectele sale de modernizare

A terminat Facultatea de Jurnalism. Iubește să afle despre oameni și despre poveștile lor, dar și să prezinte la cald informații interesante care să-i ajute pe cei dornici  de a fi la curent cu ... vezi toate articolele