Prima pagină » Actualitate » „Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii A3”. Ce reclamă Asociația Pro Infrastructură

„Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii A3”. Ce reclamă Asociația Pro Infrastructură

„Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii A3”. Ce reclamă Asociația Pro Infrastructură
Imagini cu stadiul lucrărilor pe lotul 3, surprinse de reprezentanții Asociației Pro Infrastructură / Sursa: API

Asociația Pro Infrastructură (API) trage un semnal de alarmă asupra situației identificate pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania, care ar putea aduce în curând companiile locale în pragul falimentului.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore din domeniu, solicită Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să mobilizeze antreprenorul de pe șantierul Autostrăzii A3 Transilvania între Chețani și Câmpia Turzii, care, potrivit organizației a dispărut aproape de tot după inaugurarea nodului de la Chețani.

La ceremonia de deschidere a trosonului de 18 kilometri autostradă Iernut – Cheţani, din 18 septembrie, înaintea alegerilor locale, au participat președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode. „Nu am venit aici pentru festivisme şi nu am venit pentru a încheia ceva. Am venit pentru a da un semnal că trebuie să lucrăm mai repede, trebuie să ne ţinem de termene şi să avansăm mult mai repede cu lucrările de infrastructură. Acest eveniment este un punct intermediar, fiindcă mai avem foarte, foarte mult de lucru în România”, spunea atunci Klaus Iohannis.

„În câteva săptămâni vom avea un șantier complet părăsit”

De la acea dată, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, lucrările pe șantierul pe tronsonul Chețani și Câmpia Turzii stagnează, iar companiile autohtone au reale dificultăți economice.

„Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii A3 Transilvania între Chețani și C.Turzii: constructorul Straco este cvasi-inexistent, iar subcontractorii neplătiți au plecat sau sunt pe cale să o facă!!!  După deschiderea nodului rutier de la Chețani, cei de la Straco au dispărut aproape în totalitate din șantier, iar subcontractorul pe partea de structuri Baxcom nu a fost plătit pentru lucrările executate și a părăsit lucrarea”, au scris cel de la API, marți, pe contul de Facebook.

„În prezent doar subcontractorul pe partea de terasamente (Marcotim) mai este mobilizat, însă în lipsa plăților și a aprovizionării cu materiale din partea Straco, în scurt timp va intra în incapacitate de a asigura consumabilele în șantier și de a plăti salarii sau taxe. Deși vremea este încă prielnică pentru protejarea cu asfalt, rigole sau casiuri a celor 4-5 km de terasamente finalizate de Marcotim, în lipsa unei minime implicări din partea Antreprenorului aceste terasamente vor suferi degradări peste iarnă”, atrag atenția reprezentanții asociației.

„Solicităm CNAIR de urgență să mobilizeze Antreprenorul acestei lucrări și să introducă posibilitatea plății directe a subcontractorilor care duc greul șantierului. În caz contrar, în câteva săptămâni vom avea un șantier complet părăsit și companii autohtone în pragul falimentului”, spun cei de la API.

Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii A3 Transilvania între Chețani și C.Turzii: constructorul…

Posted by Asociația Pro Infrastructură on Tuesday, October 27, 2020 

Filmarea aeriană a API cu jumătatea de lot pe care se lucrează între Hădăreni și Chețani:

Fișa tehnică a Lotului 3

Conform datelor CNAIR, segmentul Chețani-Câmpia Turzii este Lotul 3 din Autostrada Brașov-Tg. Mureș-Cluj-Oradea, Secțiunea 2A:

  • Lungime (km): 15.691 (de la km 21+500-km 37+191)
  • Antreprenor: Asocierea SC STRACO GRUP SRL & SPECIALIST CONSULTING SRL & SC TOTAL ROAD SRL
  • Data începerii: 04.05.2016
  • Data finalizării: Anul 2021 – Întârzieri majore ale contractului de proiectare și execuție
  • Stadiu fizic actual (procent): 36.87%
  • Stadiul financiar actual (procent): 40.04%
  • Valoare proiect: 279.74 milioane de lei, fără TVA
  • An deschidere (în folosință): Anul 2021
  • Observații : Slaba mobilizare a antreprenorului cauzată de faptul că acesta se afla în insolvență din data de 24.08.2015, la aproximativ 6 luni de zile de la data semnării contractului de lucrări

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Job-urile și inteligența artificială: De ce recrutările cu AI produc mai puține angajări
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Prosport.ro
FOTO. Adelina Chivu, pe plajă în Thailanda. Cum arată la 43 de ani
Adevarul
De ce nu a construit România autostrăzi în anii ’90. Planul celor peste o mie de kilometri în primul deceniu după Ceaușescu
Mediafax
Prognoza ANM: Vreme schimbătoare de Crăciun și Anul Nou: încălzire temporară, urmată de răcire accentuată și ninsori
Click
O punte „tradițională” anulată de Guvern sparge vacanța românilor. Cum arată calendarul liberelor în 2026
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Doliu în televiziunea din România! Un cunoscut prezentator TV a murit, după o carieră de 22 de ani
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit