Zi istorică pentru un serviciu care a schimbat istoria comunicațiilor. SMS-ul (anagramă pentru „short message service”) sărbătorește sâmbătă, 3 decembrie, cea de-a 30-a aniversare a sa! Depășit de WhatsApp și de alte aplicații din IT, SMS-ul rămâne, totuși, un element extrem de important pentru industria publicitară, de exemplu.
În ultimii ani, SMS-ul a intrat într-o etapă a declinului ce pare a fi imposibil de oprit.
Despre SMS. Știați că…
Vina, dacă poate fi numită astfel, este a rețelelor sociale și a serviciilor de mesagerie online aflate în plină ofensivă de cucerire a pieței telecomunicațiilor, precum WhatsApp, Messenger și Telegram. Dar, chiar dacă la 30 de ani de la apariție SMS-ul a ajuns o specie digitală în declin, ea tot nu a dispărut din telefoanele mobile, punctează BBC.
Altfel, în acești 30 de ani, câteva cifre au scris istoria acestui serviciu:
160
- Reprezintă numărul total de caractere pe care le poate conține un SMS. Această limită a fost stabilită în 1985 de către germanul Friedhelm Hillebrand, „părintele” SMS-ului. Scriind propoziții la întâmplare, el a constatat că aproape întotdeauna ajungea la 160 de caractere;
6000 de miliarde
- Un record de SMS-uri trimise, atins în 2014 (potrivit ITU, agenție a Națiunilor Unite care monitorizează telecomunicațiile);
10 miliarde
- Este numărul de mesaje SMS trimise în 2021 în Nigeria (în creștere cu 15% față de anul 2020). Motivul? Costul redus al unui mesaj tip SMS (4 naira, adică 0,008 euro) în comparație cu cel al unei conexiuni la Internet (1 euro pentru 2 GB);
29%
- Acest procent reprezintă scăderea utilizării SMS-urilor în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, potrivit unui studiu realizat de Organismul autorităților europene de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice. În schimb, mesageria online este din ce în ce mai populară (+54%);
50 de miliarde de euro
- Firma de cercetare Juniper Research consideră că, în 2023, piața SMS-urilor în scopuri publicitare și tranzacționale va depăși 50 de miliarde de euro la nivel mondial.