Prima pagină » Actualitate » Șoferii de autobuze, tot mai înjurați de bucureșteni. „Unii dau și cu pumnii în geam, fac urât”. S-au înmulțit conflictele călătorilor cu angajații STB

Șoferii de autobuze, tot mai înjurați de bucureșteni. „Unii dau și cu pumnii în geam, fac urât”. S-au înmulțit conflictele călătorilor cu angajații STB

Surse din cadrul STB au precizat pentru Gândul că în ultima perioadă s-au înmulțit conflictele dintre șoferii de autobuze și călători, multe dintre ele provocate de nemulțumirea bucureștenilor în ceea ce privește confortul în transportul public. Din cauza faptului că multe autobuze ajung la intervale foarte mari, mulți șoferi sunt pur și simplu hărțuiți de unii călători care își pierd răbdarea.

Traficul foarte aglomerat din București a făcut ca transportul public să devină tot mai puțin atrăgător. În unele cazuri, transportul cu STB este un calvar, din cauza aglomerației și a faptului că intervalele de succedare dintre vehicule sunt tot mai mari.

Surse din cadrul STB au precizat pentru Gândul că în ultima perioadă, mai ales din septembrie, de când s-a aglomerat foarte mult traficul, majoritatea șoferilor de la STB sunt înjurați zilnic. Unii călători își pierd răbdarea, „dau cu pumnii în geamul șoferului, fac urât, mai ales de când prețurile biletelor s-au dublat”.

„Zilnic sunt înjurați șoferii, unii dintre ei își mai pierd și ei răbdarea, se mai dau jos, sunt și ei oameni. Călătorii sunt foarte nemulțumiți de calitatea serviciului pentru care plătesc acum dublu”, spun sursele Gândul.

Această situație este confimată de Vasile Petrariu, președintele Sindicatului Transportatorilor din București.

„Se întâmplă asta din cauza faptului că sunt mașini puține în traseu”

„Da, este adevărat că sunt conflicte. Se întâmplă asta din cauza faptului că sunt mașini puține în traseu. Se preconizează să se mai mărească puțin parcul, dar tot insuficient. S-a redus parcul cu peste 200 de vehicule, din cauza bugetului mic.

Șoferii au probleme cu călătorii, pentru că intervalul de succedare al autobuzelor este destul de mare. Și asta din cauza condițiilor pe care le cunoaștem, trafic foarte aglomerat și nu avem nici în prezent benzi dedicate. Sunt situații în care acest interval ajunge și la 30 de minute, ceea ce este foarte mult”, a precizat Vasile Petrariu pentru Gândul.

Potrivit șefului de sindicat, sunt situații când călătorii nu pot fi luați din stații, din cauza aglomerației. „Este delicat ce se întâmplă, dar nu este vina șoferilor”, mai precizează Petrariu.

„Bă, nu suntem saci cu cartofi!”

Sursele Gândul mai spun că sunt situații în care unii șoferi apasă mai mult pe pedala de accelerație atunci când scapă de un ambuteiaj, pentru a recupera timpul pierdut. Ei bine,  si din această situație se nasc conflicte, din reproșurile călătorilor care se simt în nesiguranță atunci când autobuzele circulă cu viteză, sau pun frâne mai bruște. Nu de puține ori se strigă în autobuze expresii deja „clasice”, precum „bă, nu suntem saci cu cartofi!”.

„Situația asta este generată de faptul că șoferii trebuie să ajungă la capăt de linii la o anumită oră, mai ales că sunt urmăriți prin GPS, de către superiori. S-au dat amenzi unor șoferi care au întârziat, dar este absurd să faci asta, pentru că nu s-a asigurat absolut nimic pentru fluidizarea traficului”, mai spune Vasile Petrariu.

„Vinovat este domnul Nicușor Dan, el este ordonatorul de plăți”

Un alt sindicalist dă vina pe Nicușor Dan pentru aceste situații.

„Vinovat este domnul Nicușor Dan, el este ordonatorul de plăți. El a tăiat bugetul STB și din această cauză sunt vreo 200 de autobuze trase pe dreapta, nu sunt bani de piese pentru ele. Este normal ca bucureștenii să fie nervoși, mai este și pandemie. Să stai acum cu mască într-un autobuz plin, care mai și așteaptă în trafic de îl uită Dumnezeu, nu este foarte plăcut. Dar nu este vina șoferilor”, a declarat, pentru Gândul, Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele