Prima pagină » Actualitate » Șoferii STB sunt nemulțumiți că vor fi monitorizați: „Păi ce faci când îți sar captatorii de pe troleu?”

Șoferii STB sunt nemulțumiți că vor fi monitorizați: „Păi ce faci când îți sar captatorii de pe troleu?”

Șoferii STB sunt nemulțumiți că vor fi monitorizați: „Păi ce faci când îți sar captatorii de pe troleu?”

Șeferii STB sunt nemulțumiți de decizia șefilor de a-i monitoriza în trafic, printr-un dispecerat, pentru respectarea unui orar strict, așa cum a anunțat vineri șeful Societății de Transport din București, Adrian Criț.

  • Conducătorii STB se plâng că nu-și mai pot lua nici pauza de masă
  • Șeful de sindicat de la STB spune că decizia conducerii este „anapoda”
  • Cum vor fi monitorizați șoferii STB în trafic

Angajații de la STB se plâng de faptul că nu pot respecta un orar strict din cauza unor factori care nu țin de ei.

„Monitorizarea șoferilor este o decizie anapoda. Practic, forțează șoferii să ajungă într-un timp pe care nu-l pot respecta, și nu din cauza lor, ci din cauza traficului. Dacă ajung mai târziu, din factori pe care ei nu-i pot controla, sunt sancționați. Se întâmplă ca din cauza traficului să se întârzie și 30 de minute, atunci ce faci, îl bagi iar pe traseu?

Unde mai este timpul de odihnă al șoferului, timpul lui de relaxare de 10 minute?! Să nu mai zic de pauza de masă”, a declarat, pentru Gândul, Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.

Copacii netoaletați, un coșmar pentru șoferii de troleibuz de la STB

Șeful de sindicat a oferit și exemple punctuale de cazuri în care șoferii STB nu pot respecta un orar strict.

„De exemplu, cum a plouat duminică, și ce chin a fost pentru șoferii de troleibuze. Păi ce faci când îți sar captatorii de pe troleu, așa cum i s-a întâmplat unui coleg, de mai multe ori într-o zi, din cauza copacilor care nu sunt toaletați. S-a dat jos în ploaie de 5 ori într-un kilometru”, explică Valer Ciobănescu.

„Au luat decizii noaptea, iar ziua le-au pus în aplicare”

Acesta mai acuză conducerea STB că nu s-a consultat cu sindicaliștii înainte de punerea în practică a acestor decizii.

„Așa au făcut de fiecare dată, au luat decizii noaptea, iar ziua le-au pus în aplicare. Șoferii STB sunt nemulțumiți de aceste decizii”, a mai declarat Valer Ciobănescu pentru Gândul.

Noul director al STB, Adrian Criț, a anunțat, vineri, că autobuzele și troleibuzele din București vor fi monitorizare din această săptămână, astfel încât șoferii să respecte un orar strict, adică să ajungă în stații la timp, nici mai devreme, nici mai târziu.

„Începând de săptămâna viitoare ( de luni, 17 mai – n.r.), întreaga flotă de autobuze și troleibuze va fi monitorizată și dispecerată, astfel încât să respectăm programul de transport pe care îl avem.

Prin utilizarea acestui serviciu de monitorizare a flotei ne dorim să dezvoltăm serviciul de transport public în zona metropolitană,  astfel încât programul de circulație să corespundă cerințelor publicului călător, prin respectarea intervalelor de succedare dintre vehicule” a declarat șeful STB.

Adrian Criț a recunoscut că acest program nu poate fi respectat fără culoare dedicate pentru transportul public, pe care ar trebui să le amenajeze Primăria Capitalei.

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele