Prima pagină » Actualitate » Soluția oferită de Protecţia Consumatorilor pentru românii cu facturi uriaşe la energie electrică

Soluția oferită de Protecţia Consumatorilor pentru românii cu facturi uriaşe la energie electrică

Soluția oferită de Protecţia Consumatorilor pentru românii cu facturi uriaşe la energie electrică

Românii care primesc facturi uriașe la electricitate nu au nicio protecție din partea statului și sunt la mâna distribuitorului de energie. Protecția Consumatorilor a luat legătura cu Electrica Furnizare, dorind un răspuns pentru situația în care o persoană primește factura la energie electrică pe 4-5 luni.

Soluția ar fi ca românii să ceară plata eșalonată, explică ANPC. Și nici în acest caz nu au garanția că distribuitorul le va accepta cererea!

Legea, în favoarea distribuitorului

Pentru că nu există nicio lege care să oblige furnizorii de energie să accepte plata în mai multe tranșe sau să mărească perioada de timp în care se pot achita facturile, eşalonarea este, practic, la voia distribuitorilor!

Ion Iordăchescu, comisar-şef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, a contactat Electrica Furnizare solicitând un răspuns pentru cazurile în care clienții primesc facturi comasate pe mai multe luni.

Iar poziția Electrica Furnizare este următoarea:

Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglemetările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare. După efectuarea tuturor modificărilor necesare în sistemul informatic, pe baza citirii transmise de către Operatorul de Distribuţie Energie Electrică România S.A., pe baza transmiterii indexului autocitit de client, şi a estimărilor aferente locurilor de consum fără citire, facturile se vor emite lunar.

Vă informăm că, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, Societatea Electrica Furnizare S.A le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă. Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări, care poate fi trimisă la adresa [email protected]”, este mesajul transmis către ANPC de Electrica Furnizare.

Ministrul Energiei se roagă de furnizori

Ministrul Energiei a lansat un apel către furnizorii de electricitate. Virgil Popescu le-a cerut marilor jucători privați din piață să eşaloneze plăţile pentru persoanele care vor primi facturile la electricitate pe 4-5 luni şi să nu adauge penalităţi pentru întârzierea achitării lor.

„Le-aş transmite furnizorilor să ia modelul şi celor de la Electrica, şi celor de la Hidroelectrica, care au ieşit cu un comunicat şi au spus că românii care nu au primit facturi, pentru că nu este vina românilor că nu au primit facturile la timp, nu vor plăti penalităţi şi vor putea reeşalona la plată, dacă sumele sunt foarte mari”, a spus Virgil Popescu.

Deja mai mulţi furnizori, printre care Electrica şi Enel, au anunţat că vor emite cu întârziere facturile la energie electrică din cauza schimbărilor legislative produse.

„Un furnizor mare, nu-i dau numele, din luna mai nu a emis nicio factură la energia electrică pentru consumatorii care au avut un consum mediu de 300 kWh. Din mai, unii dintre ei nu au primit nicio factură! Deci, probabil, vor plăti factura pentru cinci luni” – Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE)

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele