Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, se declară mulțumit de rezultatele pe care elevii le-au obținut la Evaluare Naționala, fiind in mai bune decât in anii anteriori, ținând cont de dificultățile provocate de pandemie dar si de noua structura de evaluare similara cu testările PISA.
„Cu emoții, cu grijă foarte mare să nu fie greșeli de formulare să nu fie greșeli de rezolvare. Am avut aproape deloc eliminări la Evaluarea Națională și puțin mai mulți eliminați la Bacalaureat față de anul trecut. Am avut 63 în prima zi la limba română, 45 în a două zi la proba obligatorie a profilului, Matematică, Istorie, am avut 36 în a treia zi și astăzi nici un eliminat. Au fost 144 de eliminați față de 250 anul trecut. S-au respectat mai bine regulile”, a declarat Sorin Cîmpeanu, joi seara la Digi24.
„La evaluarea națională am avut rezultate mai bune decât în anii anteriori. Procentul de promovare a fost de 76,8% înainte de contestații. Avem peste 20,000 de contestații”.
„Elevii au reușit să se concentreze pe aceste două discipline pentru Evaluarea Natioala, în pofida dificultăților înregistrate în această perioada de criză și este primul an în care avem subiecte altfel structurate. Avem subiecte exact că în testele PISA. Mai departe este eliminat subiectivismul evaluării foarte mult, se vizează fiecare item în parte și este mult mai greu să greșești în evaluare, pe de altă parte se punctează fiecare răspuns bun al elevului”, a afirmat ministrul.
„Am avut anul trecut 4700 de note de zece, anul acest sunt 467 înainte de contestații. Fiind structurate pe nivelul PISA, subiectele sunt structurate pentru nivelul de dificultate minim pentru a lua notă cinci, apoi pentru un nivel de dificultate mediu și într-adevăr au fost și subiecte de departajare pentru excelență, acolo sunt problemele”, a susținut Cîmpeanu.
„Atâta vreme cât acceptăm că testele PISA sunt cele care evaluează într-adevăr într-o modalitate mai adecvată, decât testările clasice pe care le-am folosit noi până acum, este un mare câștig”, a adăugat Ministrul Educației.
Întrebat despre situația de la Matematică unde elevii nu reușesc să înțeleagă mai clar materia astfel încât procentul de note mari să crească, Cîmpeanu afirmă că programa a fost schimbată dar sunt încă profesori care ignoră faptul că s-a schimbat programa și continuă să predea așa cum știu ei.
„Între curiculul intenționat și curiculul realizat la clase, este o mare diferența”.
De asemenea ministrul afirmă că acest fapt se datorează „lipsei de cultură a respectării regulilor” din partea profesorilor.