Ministrul demis al Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat miercuri, la Digi24, că deși numărul de infectări în rândul elevilor și profesorilor este încă ridicat, totuși viteza de creștere a cazurilor a mai scăzut în această săptămână. El respinge ideea trecerii învățământului în scenariul online, întrucât acesta va provoca un „dezastru” pentru educația din România.
„Cu siguranţă există infectări în şcoală, în rândul elevilor şi în rândul profesorilor. La fel de sigur este că media infectărilor în şcoală este mult sub media naţională a infectărilor. (…) În această săptămână avem o creştere de 23% infectări în rândul elevilor şi o creştere de 23% – e coincidenţă – infectări în rândul angajaţilor. În săptămânile din urmă am avut dublări şi chiar triplări. Din fericire, viteza de creştere a numărului de infectări a scăzut în această săptămână”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
În cazul elevilor care au trecut deja la învățământul online, ministrul speră ca aceștia să respecte în continuare normele de protecție sanitară și să evite deplasările neesențiale, în colectivități, mall-uri sau alte acțiuni care ar putea provoca o nouă infectare în afara unităților de învățământ.
Totodată, el face apel și la părinți să se preocupe de educația copiilor care fac școala online, pentru ca aceștia să nu fie distrași de la curiculă, întrucât este deja cunoscut faptul că elevii sunt mai puțin conectați cu educația, stând acasă.
„Îmi place să cred că în acele şcoli – 347 plus cele 85 de şcoli în care activitatea cu prezenţă fizică este suspendată, părinţii copiilor înţeleg că dacă nu merg la şcoală, nu merg în colectivitate, nu merg nici în alte locuri precum mall-uri sau acţiuni culturale sau parcuri. Îi place mie să cred. Din ce am mers astăzi prin Bucureşti am văzut că e efervescenţă foarte mare pe străzile Capitalei. Dar sunt convins că nu sunt acei elevi care au trecut în online, că dacă au trecut în online înţeleg că vor să stea acasă ca să evite pericolul de infectare şi ca să înveţe, atât cât se poate învăţa în online. (…) Îmi place să cred că aceia care spun că învăţământul online este varianta fericită nu au problemele pe care le-am întâmpinat eu din perspectiva conectivităţii”, a afirmat ministrul.