Sorin Grindeanu a semnat contractul pentru încă 67 km din Autostrada Moldovei. Firma care va face aproape toată A7
Ministrul Transporturilor a semnat joi contractele pentru construcţia loturilor 2 şi 3 ale tronsonului Buzău – Focşani, din Autostrada Moldovei. Sorin Grindeanu anunță că în momentul de față avem nouă dintr-un total de 13 loturi ale Autostrăzii Ploieşti-Paşcani care sunt finanţabile prin Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare.
Potrivit acestuia, celelalte patru contracte au constructori desemnaţi încă din 2022, dar rezultatele procedurilor de achiziţie publică au fost contestate.
Sorin Grindeanu anunță când încep lucrările la A7
„Odată cu semnarea acestor două contracte avem nouă dintr-un total de 13 care sunt finanţabile prin PNRR, iar celelalte patru sunt în diverse stadii de atribuire. Şi eu cred că ceea ce va însemna inclusiv contestaţiile depuse pe cele trei loturi Bacău-Paşcani şi, bineînţeles acea procedură pe lotul 3 de la Ploieşti la Buzău, vor fi finalizate şi acestea într-un termen destul de scurt”, a declarat ministrul Transporturilor.
„(n.r. – sperăm ca) pe tot ceea ce înseamnă A7 de la Ploieşti la Paşcani să se poată intra în această primăvară, odată cu vremea potrivită, pentru lucrări în execuţie” – Sorin Grindeanu
Contractele pentru loturile 2 şi 3 ale tronsonului Buzău-Focşani au fost semnate cu Asocierea Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL. Acest constructor, care a terminat înainte de termen și parte din lucrările ce i-au revenit din Drumul Expres Pitești – Craiova, este acum foarte aproape de a lucra pe toată Autostrada Moldovei.
„E un lucru bun, avem un contract semnat astăzi cu o companie românească, o companie care în acest moment are şapte din cele nouă loturi deja semnate. Şapte dintre ele sunt cu această companie românească şi care sunt convins că se va ţine de tot ceea de înseamnă termenii contractului, aşa cum s-a ţinut şi pe toate celelalte lucrări pe care le-a avut cu CNAIR, ba, chiar din contră, s-au finalizat majoritatea dintre ele înainte de termenul limită”, a declarat Grindeanu la semnarea contractului cu UMB Speditionb.
UMB Spedition, la un pas să facă 420 km din Autostrada Moldovei
În cazul în care contestaţiile vor fi respinse, iar UMB va fi declarat câştigător şi pe celelalte trei loturi din Autostrada Moldovei, constructorul român va avea în lucru, în total, 420 de kilometri de autostradă. Adică aproape jumătate din reţeaua pe care o are România în acest moment!
„Dacă intrăm în scenariul în care CNSC respinge contestaţiile şi UMB va fi câştigător şi pe celelalte trei loturi de la Bacău la Paşcani, vor avea în lucru în total, în şantierele din România, nu doar pe A7, 420 de km de autostradă, ceea ce înseamnă aproape jumătate din reţeaua de autostrăzi pe care o are România în acest moment”, a explicat ministrul Transporturilor.
„Sunt bucuros că o companie românească este capabilă de aşa ceva şi am optimismul că, aşa cum sunt organizaţi şi cum au fost până acum, vor putea să facă faţă la ceea ce înseamnă un challenge până la urmă, de care nu sunt capabile multe companii” – Sorin Grindeanu
Contractul de execuție pentru 67 km din autostrada Buzău – Focşani a fost semnat joi.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km.
- Valoarea contractului: 1,31 miliarde de lei (fără TVA).
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km.
- Valoare contractului: 1,46 de miliarde de lei (fără TVA).
Construcția ambelor loturi, finanțate prin PNRR, trebuie finalizată în 26 de luni și include:
- 12 poduri, dintre care podul peste Râmnicul Sărat și DN22 (791 m);
- 18 poduri și un pasaj, dintre care podul peste DJ 205R și pârâul Râmna (380 m).