Lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est au depășit stadiul fizic de 12%. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că se lucrează pe toți cei 52 de km la terasamente și structurile podurilor de pe traseu.
În gara Lugoj, care este inclusă în contract, constructorul spaniol a executat deja lucrări la infrastructura liniilor și peroanelor.
Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 1,92 miliarde de lei (fără TVA) și este parte a investițiilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.
Obiectivele contractului de modernizare a liniei dintre Lugoj și Timișoara Est:
- creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru cele de marfă pe întregul tronson;
- modernizarea stațiilor, haltelor de mișcare și a punctelor de oprire, inclusiv construirea de pasarele, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- modernizarea clădirilor stațiilor/haltelor de călători;
- facilități pentru persoanele cu dizabilități;
- montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicații;
- modernizare poduri, podețe și treceri la nivel;
- maximizarea capacității de tranzit.”, se arată în postarea de pe contul de Facebook CFR Infrastructură Timișoara, unde a fost atașată și filmarea alăturată.
CITIȚI ȘI:
Sorin Grindeanu, despre lucrările îngreunate: Trebuie să TERMINĂM odată cu această rușine nu pentru Banat, o rușine pentru România
Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații, precum Jurnalul național, Evenimentul ...
vezi toate
articolele