Sorin Grindeanu, ANUNȚ privind lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est. Valoarea contractului este de 1,92 miliarde de lei

Publicat: 19 10. 2024, 13:42

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est au depășit stadiul fizic de 12%.  Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că se lucrează pe toți cei 52 de km la terasamente și structurile podurilor de pe traseu.

În gara Lugoj, care este inclusă în contract, constructorul spaniol a executat deja lucrări la infrastructura liniilor și peroanelor.

Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 1,92 miliarde de lei (fără TVA) și este parte a investițiilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.

@sorin.grindeanu7

Mobilizare bună a asocierii româno-bosniece pe șantierul tronsonului cu tuneluri de pe Autostrada Lugoj-Deva (A1)! #fyp #Romania #infrastructure

♬ Rock – Melodion

Obiectivele contractului de modernizare a liniei dintre Lugoj și Timișoara Est:

  •  creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru cele de marfă pe întregul tronson;
  •  modernizarea stațiilor, haltelor de mișcare și a punctelor de oprire, inclusiv construirea de pasarele, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  •  modernizarea clădirilor stațiilor/haltelor de călători;
  •  facilități pentru persoanele cu dizabilități;
  •  montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  •  instalații de centralizare electronică noi în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  •  modernizarea echipamentului de telecomunicații;
  •  modernizare poduri, podețe și treceri la nivel;
  •  maximizarea capacității de tranzit.”, se arată în postarea de pe contul de Facebook CFR Infrastructură Timișoara, unde a fost atașată și filmarea alăturată.

 

CITIȚI ȘI:

Sorin Grindeanu, despre lucrările îngreunate: Trebuie să TERMINĂM odată cu această rușine nu pentru Banat, o rușine pentru România