Contractul pentru finalizarea lucrărilor la Varianta Ocolitoare Timișoara Sud a fost semnat, astăzi, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook. Contractul cu firma italiană Tirrena Scavi pentru acest tronson a fost reziliat la sfârșitul anului trecut.
Segmentul de centură este în acest moment realizat în proporție de 60%. Lucrările vor fi terminate de o firmă românească. Constructorul nou contractat are la dispoziție 383,84 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni pentru finalizarea lucrărilor. Construcția celor aproximativ 25 de km este finanțată prin Programul Transport 2021–2027. La data rezilierii contractului anterior (în decembrie 2022), semnat cu un constructor Italian – Tirrena Scavi -progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%, afirmă Grindeanu.
”Descărcarea la Sânandrei de pe autostradă, cei zece kilometri dacă nu mă înșel, folosesc acest prilej să le transmit domnilor de la Todini, care au început bine, spre deosebire de cei de la Tirrena Scavi, că un progres de 2% în trei luni de zile nu-l accept și să ia aminte la ce au pățit cei de la Tirrena”, afirma în urmă cu două luni ministrul Transporturilor.
Atât au avut progres în primele trei luni ale acestui an. Din câte știu, DRDP (n.r. – Direcția Regională de Drumuri și Poduri) Timișoara a și înaintat documentele pentru un certificat negativ pentru cei de la Todini. Așa că, aviz amatorilor: nu-i treaba mea să fac rezilieri, nici nu-mi doresc acest lucru, eu îmi doresc ca proiectele să meargă în ritmul care trebuie și să nu ajungem în situații de acest tip. Dar nici să fim luați de fraieri și să găsim tot felul de scuze și de claim-uri, dintre care unele sunt inventate. Așa că, folosesc acest acest prilej pentru a atrage atenția public că progresul de 2% pe trei luni nu e acceptabil. Sper să-și revină. O să vedem ce se va întâmpla în luna aprilie, poate chiar început de mai, și dacă lucrurile nu-și revin acolo, știți și dumneavoastră care e finalitatea”, a declarat în aprilie Sorin Grindeanu.