Sorin Grindeanu: CFR a făcut un nou pas pentru modernizarea Gării de Nord din București
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, transmite vineri că autoritățile au făcut un pas important pentru reabilitarea și modernizarea Gării de Nord din București.
Mai exact, el spune că CFR a transmis în SEAP documentația necesară licitației pentru contractul de proiectare și execuție pentru prima fază de modernizare a celei mai mari gări din România.
După validare, contractul cu o valoare estimată de peste 471 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin POT, va intra în faza de licitație.
„Prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei”, transmite Sorin Grindeanu.
Ce lucrări vor fi realizate la Gara de Nord?
Potrivit ministrului, lucrările vizează inclusiv:
- amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători;
- asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități;
- crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit;
- montare unor sisteme noi de ventilație și de încălzire;
- modernizarea sistemului de iluminat.
Gara de Nord din București este, de 150 de ani, principalul nod feroviar al țării
București Nord este cea mai mare stație feroviară a României, este capătul liniei și are un număr de opt peroane și 14 linii. Piatra de temelie a gării a fost pusă în data de 10 septembrie 1868 în prezența lui Carol I, pe un loc ales de domnitor. În anul 1872 este inaugurată gara și astfel, s-a dat în exploatare circulația feroviară pe linia Roman–Galați–București–Pitești.
Stația a fost denumită inițial Gara Târgoviștei, pentru că artera numită astăzi Calea Griviței se numea pe vremea aceea Calea Târgoviștei, urmând ca în 1888 să ia denumirea actuală.
Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea șase linii pentru plecări și patru linii pentru sosiri. Din august 1944 s-au refăcut instalațiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile și peroanele au fost prelungite pentru a se obține lungimi utile de 350 m.