Prima pagină » Actualitate » Sorin Grindeanu: „CFR Infrastructură a semnat primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României”

Sorin Grindeanu: „CFR Infrastructură a semnat primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României”

Sorin Grindeanu: „CFR Infrastructură a semnat primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României”

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a semnat, joi, primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României.

„Contractul pentru Lotul 3 (Poieni-Aleșd, 52,74 km) al magistralei de Cale Ferată Cluj – Episcopia Bihor are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.

Asocierea de proiectanți și constructori spanioli, francezi și turci are la dispoziție 42 de luni pentru finalizarea proiectului (6 luni-proiectare, 36 luni-execuție).

În cadrul contractului urmează să fie executate:

  • modernizarea stațiilor Bratca și Aleșd,
  • modernizarea unui număr de 7 halte de mișcare (Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan)
  • modernizare și construcție a 6 puncte de oprire (Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd)
  •  modernizarea unor lucrări de artă (10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri la Șuncuiuș, cu o lungime totală de 191 m și la Peștera, cu o lungime de 86,20 m)
  • construcția a 2 pasaje denivelate noi
  • montarea unor sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată
  • lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu
  • lucrări de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km.

„Electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră ( 166,7 km) este prevăzută inclusiv în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030”, a mai anunțat Sorin Grindeanu.

Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții ... vezi toate articolele