Prima pagină » Actualitate » Sorin GRINDEANU despre problemele de zbor provocate de MICROSOFT: O să-i încurajez pe cei din aeroport să comunice! Și pe cei de la MICROSOFT

Sorin GRINDEANU despre problemele de zbor provocate de MICROSOFT: O să-i încurajez pe cei din aeroport să comunice! Și pe cei de la MICROSOFT

Problemele apărute în aeroporturile din Europa din cauza softurilor de zbor ale Microsoft, mai ales în perioada vacanțelor, a iscat situații neplăcute atât pentru operatorii de zboruri aeriene, cât și pentru turiști. Referitor la problemele cu zborurile întârziate, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că vinovat ar fi numărul foarte mare de zboruri, dar și fenomenele extreme din ultima perioadă.

Aeroporturile din lume au întâmpinat probleme, nu numai cu zborurile întârziate sau anulate, ci și cu recuperarea bagajelor turiștilor. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezintă scuze în numele Aeroportului OTOPENI pentru această problemă, însă spune că serviciul respectiv este prestata de o companie privată,  contractată direct de compania aeriană, fără legătură cu aeroportul.

Am văzut știrea de dimineață că sunt anumite perturbații pe anumite aeroporturi din lume, inclusiv din Europa. Până la ora asta, nu mi s-a semnalat nimic. Am văzut un incident în schimb și chiar vreau să transmit un mesaj care s-a întâmplat aseară, o întârziere de livrare de bagaje pe Otopeni de vreo 3h. În primul rând, eu îmi cer scuze, ca ministru! Doi, vreau să spun, competența este următoarea, ca să fie foarte clar pentru cei care nu știu, firma care trebuie să se ocupe de handling, de adusul acestor bagaje are contract cu compania aeriană, nu cu aeroportul. Deci, dacă au venit cu Turkish sau cu cine au venit, acea companie are are contractul cu această altă companie care se ocupă de handling, ceea ce nu înseamnă că nu o să-l pun pe directorul interimar de la de la aeroport să cerceteze despre ce este vorba. Dar, repet, linia de competență este asta, dar având în vedere că e în incinta, în incinta aeroportului, îmi cer eu scuze în numele acelei companii de handling care nu e a statului. E o companie privată.

În ceea ce privește problema produsă de softurile de zbor operate de Microsoft, ministrul Grindeanu a declarat, în cadrul unei conferințe de presă de la Timișoara, că de vină ar fi numărul de curse mai mare ca de obicei, pe perioada verii, cât și fenomenele extreme din ultima vreme.

N-am nicio informare legată de Microsoft și de asta. N-am. Până în acest moment n-am. N-am primit nimic. Știu că este în Europa, la Berlin, a apărut, a apărut cel puțin până acum vreo oră. Da, n-am. Până am intrat în conferință, nu, nu m-a informat. O să vă dau detalii. Situația de fapt, nu doar la Otopeni și ați spus foarte bine peste tot, dacă vreți în Europa și nu doar în Europa. E de tipul următor: pe perioada verii, aproape, nu știu dacă se dublează, da, aproape se dublează numărul de curse, având în vedere că sunt chartere de vacanță. Sunt lucruri care care sunt normale în această perioadă a anului. În momentul în care un singur aeroport important din Europa are un mic incident care ar duce la o rostogolire, acel lucru se vede peste tot, în aproape peste tot în Europa, la toate aeroporturile. Eu vă dau un exemplu pe care l-am pățit exact săptămâna trecută, venind… am fost la Bruxelles și venind spre Timișoara cu legătură pe Munchen- Bruxelles. Munchen-Timișoara. Pe aeroportul din Munchen, în care unul din cele mai mari și știți din Europa, eu cred că erau vreo mie sau 2000 de oameni care își pierduseră avioanele în parc pe parcursul A3, fiind furtuni și toate cursele aproape au fost anulate, toate! Verificați! Era inclusiv o cursă de Timișoara vinerea trecută, cea de după-masă, toată activitatea de pe aeroportul din Munchen  a fost dată peste cap.

Ministrul Grindeanu recomandă turiștilor, ca să evite astfel de situații, să plece mult mai devreme de-acasă  și să achiziționeze numai curse directe.

Acest lucru s-a revărsat în activitatea, dacă vreți, a aeroporturilor din Europa și nu numai. Dacă pot să fac o recomandare pe care încerc să o aplic și eu atât cât pot este că, dacă se merge cu avionul în această perioadă de vară, să încercați să aveți curse directe, iar dacă aveți curse cu legătură, adică trebuie să schimbați undeva, nu știu, la Munchen sau la Frankfurt, să încercați să le luați pe cele cele mai de dimineață, fiindcă cu cât mergi mai încolo pe parcursul zilei, cu atât e mai mare probabilitatea să apară un incident, așa cum am spus mai devreme, care să dea peste cap traficul. Nu e primul an în care se întâmplă lucrurile acestea. Cauza este exact ceea ce v-am spus, un număr foarte mare de zboruri, mult mai mare decât în alte perioade ale anului, fiind perioade de concedii și acele chartere care, în plus, în plus, pare că anul acesta au fost foarte dese incidentele legate de vreme, de furtuni, de lucruri care au fost duse la extrem și care de asemenea au dat peste cap traficul în marile aeroporturi din Europa.

Ministrul Grindeanu solicită aeroportului, ci și celor de la Microsoft să comunice mai bine cu clienții lor.

Dar înțeleg că este o problemă nu doar pe București, ci e la nivel mondial și ține  de aceste defecțiuni apărute pe sistemul de operare pe Microsoft.  Nu, eu sunt convins și dacă nu oricum o să-i încurajez în perioada următoare pe cei din aeroport să comunice. Și sigur nu doar ei trebuie să comunice și cei de la Microsoft și trebuie să existe acest reglaj la nivel, până la urmă, european, aeroportul poate să aibă grijă de  pasageri. Dar responsabilitatea, repet, așa cum a fost și mi-am cerut scuze vizavi de ceea ce s-a întâmplat aseară, deși, deși, repet, responsabilitatea nu este aeroportului, ce a celei companii, asta nu înseamnă că lucrurile au mers cum trebuie.

CITEȘTE ȘI:

PANĂ majoră a serviciilor Microsoft la nivel mondial. Sunt afectate zeci de zboruri, bănci și rețele de telecomunicații, inclusiv în România

Wizz Air roagă clienții să ajungă la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de zborurile programate vineri. Mai multe servicii online nu funcționează

Autor

Citește și