Prima pagină » Actualitate » Sorin Grindeanu: ”Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat!”

Sorin Grindeanu: ”Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat!”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat luni că ”încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat!”

Ministrul Transporturilor a anunțat luni că se fac pași concreți pentru construirea a încă unei secțiuni di Autostrada Transilvania:

”Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat!” a anunțat Sorin Grindeanu.

După semnarea contractului, constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni dintre care 6 luni proiectare și 18 luni de execuție pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș, adică 26,35 km.

Contractul, finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.

”Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații” a menționat ministrul.

Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania, semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.

7 companii au depus dosarele pentru licitația celui mai dificil tronson din Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat săptămâna trecută depunerea a 7 oferte pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor Poarta Sălajului- Zalău (inclusiv un Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și Zalău- Nușfalău (cu o lungime totală de 41 de km) din Autostrada Transilvaniei.

La termenul limită de depunere a ofertelor, 7 operatori economici s-au înscris pentru a câștiga contractul pentru proiectarea și execuția celor 41 km dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș. Cei 7 constructori care au depus oferte au acționariat din România – Bosnia Herțegovina, Turcia și Italia.

Grindeanu a spus că este vorba de „o lucrare extrem de complexă” ce implică execuția faimosului Tunel Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Tunelul Meseș va fi cel mai lung tunel rutier din țară și va fi proiectat la o viteză de 120km/h, asigurând traversarea munților Meseș, în apropiere de orașul Zalău. Tunelul va fi amplasat în zona de sud-vest a Municipiului Zalău în județul Sălaj (Zalău și Românași).

Valoarea estimată a contractului este de 7,48 miliarde lei, fără TVA, iar sursa finanțării este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport.

Citește și