Sorin Grindeanu a declarat, vineri, că în 6 iulie va fi deschisă circulația pe podul suspendat deasupra Dunării, de la Brăila. Este vorba de cel mai spectaculos pod din România și al treilea ca mărime din Europa, construit de compania italiană Webuild. Alături de Mihai Tudose, ministrul Transporturilor a menționat că lucrările sunt finalizate aproape 100%.
Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat, vineri, că deschiderea traficului rutier pe podul suspendat deasupra Dunării, construit de Webuild, va avea loc în 6 iulie.
”Am hotărât împreună cu colegii și cu autoritățile publice locale și cu colegii de la CNAIR și cu companiile care au lucrat aici, ca darea în circulație să fie făcută cât de repede putem și asta înseamnă 6 iulie. În 6 iulie vom putea să dăm în circulație pe varianta Măcin. Lucrările sunt în proporție de aproape 100% finalizate, mai sunt câteva lucruri de pus la punct, în rest toate sunt finalizate, dar aș vrea să fac o precizare importantă. Am luat decizia de a da drumul la circulație cât se poate de repede, spuneam în 6 iulie, deși vor mai urma lucrări. Așa cum bine știți, până la sfârșitul anului trebuie să fie dată în circulație și varianta Jijila și se va termina și aceasta, dar în următoarele săptămâni după darea în circulație vor trebui demontate aceste macarale mari pe care le vedeți și care și atunci am avut de ales între două variante.
Ori mai ținem o lună și ceva două până reușesc să dea jos aceste macarale, să le demonteze și ar însemna să treacă tot sezonul estival când va fi foarte mult folosit acest pod, ori să facem un program astfel încât să poată fi folosit podul, iar anumite ore să fie folosite pentru demontarea acestor macarale, ca să fiu mai exact și cred că este decizia corectă de a lăsa deschisă circulația tot weekend-ul fără niciun fel de întrerupere, pentru că eu cred că și noi credem că va fi cel mai circulată perioadă și de asemenea de dimineața de la 6 până seara la 8-9 să fie deschisă circulația, urmând ca pe timpul nopții să poată să facă aceste lucrări de demontare a macaralelor, aceste lucrări neputând fi făcute sub trafic, pentru că ar ar ar pune în pericol viața viața celor care vor folosi acest pod”, a spus Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a sublinat că podul suspendat peste Dunăre ar putea fi un exemplu pentru investițiile viitoare. Mai ales că este vorba de o construcție extrem de spectaculoasă, denumită și „Golden Gate” de România, construit de italienii de la Webuild.
„Cred că e varianta corectă astfel încât să se poată folosi acest pod cât mai repede, urmând ca într-o lună jumătate, cât durează toată această demontare, două luni să se termine aceste lucrări, să poată fi folosit podul pe întreaga perioadă a zilei. Am ajuns, Mihai, (Tudose, n.r.) din 2017 când a început toată povestea….
Bine, ideea podului e mai veche, așa uite că s-a ajuns aici la acest moment important, nu doar pentru brăileni, pentru tulceni, pentru eu zic că e un moment important pentru pentru noi, pentru România, pentru faptul că se leagă regiuni istorice pentru faptul că o investiție de o asemenea anvergură a fost dusă într-un final aproape la sfârșit.
Și asta e un un lucru bun și ar putea fi un exemplu și pentru investițiile celelalte care vor veni”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a menționat în cadrul conferinței de presă că podul construit de Webuild va funcționa la început pe timpul zilei pentru ca seara să aibă loc lucrările de demontare.
”Deci fix din 6 iulie vom circula pe pod, din 6 iulie, după se va se va da drumul la la circulație. Orice zi câștigată până atunci, pe care constructorul o va folosi sigur și pentru lucrările acestea simple pe care ați văzut că le mai au de făcut, dar și pentru demontare, astea nu sunt lucrări simple de montare a macaralelor și toate aceste lucruri așa cum spuneam, nu pot fi executate sub trafic, ar pune în pericol siguranța participanților la trafic. Și atunci cred că am ales soluția corect să folosim acest pod o mare parte a zilei, lucrările de montare să se întâmple noaptea, iar în weekend să fie 24 din din 24, șase iuie 27 iulie, în 6 iulie se de drum în 6 iulie, în 6 iulie se va da, se va da drumul la la trafic” a declarat ministrul Transporturilor”
Europarlamentarul Mihai Tudose a amintit istoria începutului proiectului podului suspendat de la Brăila:
”Din 1984 toți au spus că vor să facă podul. Sunt convins că așa a și fost. Primul demnitar care a făcut ceva concret este Sorin Grindeanu când a fost prim-ministru. (…) Este o victorie a României și un vis împlinit”.
Acesta i-a invitat pe cei care nu cred în proiectul podului suspendat deasupra Dunării să facă o plimbare romantică pe barcă.
Podul construit de Webuild are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.