Prima pagină » Actualitate » Sorin Grindeanu susține că primarul Timișoarei blochează modernizarea căii ferate Caransebeș-Arad. Urmează negocieri PSD-USR

Sorin Grindeanu susține că primarul Timișoarei blochează modernizarea căii ferate Caransebeș-Arad. Urmează negocieri PSD-USR

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunţat, vineri, că urmează să aibă o discuţie cu primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz (USR), pentru deblocarea proiectului de modernizare a liniilor de cale ferată dintre Caransebeș și Arad. Grindeanu susține că Primăria nu a eliberat toate documentele necesare pentru începerea lucrărilor la acest tronson.

Negocierile dintre Sorin Grindeanu și Dominic Fritz urmau să aibă loc vineri după-amiaza. Conform ministrului doar primăria Timișoara nu și-a dat avizul.

„O să am întâlnire cu Primăria, cu primarul (Dominic Fritz, n.r.) şi echipa dânsului, legată de proiectul pe feroviar care traversează Timişoara, care în acest moment nu are toate acordurile de la Primărie. Am ajuns în situaţia pe care nu mi-o doream, şi anume să fie ultimul proiect care primeşte avize. S-au primit avize pe Cluj. Sunt 2 proiecte: Episcopia Braşovului – Cluj şi Caransebeş – Arad.

Rostul întâlnirii de astăzi cu domnul primar este să depăşim odată aceste obstacole şi să dăm drumul la un proiect, important, zic eu. Sper să ajungem la o înţelegere astfel încât să se primească avizele şi de la Primărie, avize pe care le-a mai dat odată în trecut, în paranteză fie spus. Că acest proiect a fost avizat în trecut. E adevărat că era altă administraţie, dar, ştiţi cum e … că am fost şi cu Peter Sijjarto (ministrul de Externe al Ungariei – n.r.), holul de la Consiliul Judeţean e plin de poze de foşti preşedinţi. Administraţia rămâne, dar…”, a declarat Sorin Grindeanu.

Firmele de construcții feroviare au fost desemnate de un an

Firmele de construcţie au fost desemnate încă de anul trecut, iar acum se lucrează la proiectare pe cele 4 loturi în care a fost împărţită magistrala de cale ferată de 162 km, Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad, a cărei modernizare costă aproape 9 miliarde de lei, bani asiguraţi prin PNRR.

Ce schimbări va aduce acest proiect pentru Timișoara

Pentru Timişoara, realizarea acestui obiectiv de infrastructură feroviară va însemna o mulţime de schimbări

Ministrul Transporturilor a explicat că în proiectul pentru acest segment este prevăzut un sens giratoriu suspendat, la intersecţia de la strada Baader din Timişoara, despre care se vorbea încă de acum câţiva ani când au fost întocmite primele planuri. Pe lângă giraţia suspendată, mai sunt prevăzute şi alte pasaje peste calea ferată.

Gara de Nord din Timişoara va deveni cea mai frumoasă din vestul României, spune ministrul,iar în cadrul proiectului 20 de staţii CFR din Timiş vor fi modernizate. Este vorba despre staţiile: Timişoara Est, Timişoara Nord, Ronaţ Triaj, Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Şuştra, Izvin, Ghiroda, Găvojdia, Lugoj, Belinţ, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare.

De asemenea, va fi amenajată o staţie CFR la Timişoara, aproape de centrul oraşului, lângă cel mai mare mall din oraş şi care va asigura şi o legătură rapidă cu Aeroportul Timişoara

Calea ferată Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad are o lungime de 162 kilometri, iar în proiectul de modernizare prin PNRR este împărţită în 4 loturi:

  • Lotul 1: Caransebeş – Lugoj (39,56km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fără TVA)
  • Lotul 2: Lugoj – Timişoara Est (53,91km) – câştigător licitaţie: FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fără TVA)
  • Lotul 3: Timişoara Est – Ronaţ Triaj (13,86km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fără TVA)
  • Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad (54,86 km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fără TVA)

Banii vin din PNRR

Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul ţării: dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul; refacerea liniilor şi corectarea traseului pentru că trenurile să poată circulă cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor;  construirea de pasarele pietonale şi adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înfiinţarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la reţeaua feroviară de transport;  desfiinţarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate;  construirea a două noi clădiri pentru mentenanţă şi a unui centru regional de management al traficului şi sistem ERTMS.

CITIȚI ȘI:

PROMISIUNEA lui Sorin Grindeanu: „Până la finalul lui 2024 vor fi dați în folosință 200 de kilometri de autostradă”

VIDEO | Sorin Grindeanu și cele 100.000 de șuruburi de pe podul de la Brăila. „Îi asigur pe români că nu e niciun fel de pericol să pice podul”

Rene Pârșan a debutat în presă în 1992, reporter și redactor la Evenimentul Zilei. Între 1994 și 2010 a fost senior editor, editorialist, reporter și fotoreporter la ZIUA. A mai colaborat ca ... vezi toate articolele

Citește și