Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a verificat din nou, marți, șantierele din Ardeal. Tot cu elicopterul, așa cum s-a întâmplat și în urmă cu două săptămâni când, în decurs de câteva ore a făcut un adevărat maraton pe 6 șantiere rutiere și feroviare din județele Brașov, Mureș, Cluj, Sălaj și Hunedoara.
Sorin Grindeanu a inspectat stadiul lucrărilor pe mai multe șantierele din județele Sălaj, Bihor, Arad și Timiș.
Ministrul a verificat stadiul lucrărilor pe cele 3 șantiere feroviare de pe Tronsonul 2 Frontieră- Curtici- Simeria. Tronsonul include Tunelul feroviar Bata, care în acest moment este finalizat în proporție de 70%, a declarat ministrul Transporturilor.
Vicepreședintele PSD a solicitat constructorilor să accelereze ritmul de execuție până la finalul acestui an pe toate cele 3 subtronsoane cuprinse între Km 614 și Gurasada, întrucât își dorește ca la sfârșitul lui 2023 să redeschidă circulația feroviară pe cel puțin 50% din acest tronson, iar în prima jumătate a anului viitor, trenurile să circule deja cu 160 km/h pe întreaga distanță de 100 de km.
Am vrut să văd aceste proiecte care ar trebui, undeva în vara anului 2024, în august, să ducă la următorul lucru: circulaţia pe o linie ferată modernizată de la Curtici până la Sighişoara. Asta înseamnă că aceste tronsoane din judeţul Arad să fie finalizate până la anul, a declarat din mijlocul șantierului, prim-vicepreședintele PSD.
Sorin Grindeanu a transmis că a început procedura de licitație privind achiziția a 161 de garnituri noi de tren și a dat asigurări că prima garnitură va fi livrată chiar la sfârșitul anului acesta.
Avem în acest moment în licitație achiziția a 161 de garnituri noi de tren în România, pe bani europeni. De 25 de ani nu s-a cumpărat nici măcar o garnitură de tren nou în România. La sfârșitul acestui an, va veni și prima garnitură de tren nou ceea ce e un lucru bun, pentru că știm cu toții, nu sunt cele mai bune condiții de circulat pe tren în România, a spus Grindeanu.
Nu a fost singurul șantier vizitat marți de ministrul Grindeanu. Acesta a mers și pe Centura Zalăului, unde a avertizat constructorii român și chinez să continue demersurile de finalizare a lucrărilor, în condițiile în care se înregistrează întârzieri pe această porțiune de drum.
Grindeanu a vizitat și cei 19 km ai drumului care face legătura dintre Oradea și A3 și s-a arătat încrezător ca circulația va fi deschisă anul acesta. Ministrul transmite că lucrările din Oradea au ajuns după 1 an și 5 luni la un stadiu de 73% execuție.
În cele din urmă, Sorin Gridneanu a verificat și șantierul Variantei Ocolitoare Timișoara Sud și pe cel al drumului de legătură A1- DN69.
Ministrul s-a arătat mulțumit de evoluția lucrărilor efectuate de către constructorul băcăuan, Dorinel Umbrărescu (UMB) care, conform ministrului, evoluează după mai puțin de 2 luni de la semnarea contractului pentru finalizarea lucrărilor. Tot UMB este firma care execută lucrările pe cele 2 tronsoane ale Autostrăzii Transilvania.
Grindeanu a anunțat rezilierea contractului cu constructorul italian TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A. de pe șantierul drumului de legătură dintre A1 și DN69 (zona Sânandrei). Motivul este: mobilizarea slabă.
„Am constatat că mobilizarea constructorului este foarte slabă: progresul fizic realizat în anul 2023 este de doar 4%!”, transmite Sorin Grindeanu.
Aș vrea ca această reziliere să fie considerată un exemplu de ”Așa nu!” în relația dintre antreprenori și statul român!