Șoseaua din România care a scumpit de opt ori terenurile în zonă. Cât costă metrul pătrat
This browser does not support the video element.
O infrastructură bună scoate din anonimat zone cu potențial turistic și poate să atragă investitori. O dovedește Transapuseana, drumul recent finalizat, care trece prin munții Apuseni și care a crescut de opt ori prețul parcelelor în ultimele luni. Cei care le caută vor să ridice pensiuni turistice.
Comuna Ponor avea mai puțin de 500 de locuitori, majoritatea bătrâni izolați. Dar acum locul se află pe traseul șoselei Transapuseana, iar în ultimul an terenurile au trezit interes. Sunt căutate mai ales parcele care au priveliște. Autoritățile spun că prețul terenurilor a explodat, costă chiar și 10 euro metrul pătrat.
”Înainte de a fi modernizat drumul, nici un euro nu se oferea pentru că nu era interesul turiștilor”, a declarat Constantin Luca, viceprimar al comunei Ponor.
În urmă cu doi ani, când drumul încă se afla în șantier, Victor Cordea a construit două cabane. Acum, vrea să extindă construcțiile.
„Acum merită să investim în turism, agroturism.”
Mai mult decât atât, pe traseul șoselei Transapuseana, și comuna Râmeț începe să devină atractivă pentru investitori, dar și pentru tinerii din orașe. Aici, metrul pătrat de teren se vinde cu 20 de euro. Pe ulițele comunei sunt anunțuri la tot pasul cu terenuri de vânzare. Se vând inclusiv șurile vechi cu peste 1000 de euro.
Lucrările la drumul Transapuseana au durat aproape 4 ani, iar circulația a fost deschisă pe măsură ce acestea au avansat. Investiția a fost de 74 de milioane de euro, din care aproximativ 70% bani europeni.
Transapuseana a fost cea mai mare investiție din România realizată pentru modernizarea unui drum județean. Planurile Consiliului Județean Alba în ce privește soarta acestui drum sunt vechi, însă nu au putut fi puse în aplicare până la oportunitatea oferită de fondurile europene.
CITEȘTE ȘI: