Prima pagină » Actualitate » Șoseaua nouă din România considerată de mulți mai spectaculoasă decât Transalpina și Transfăgărășan

Șoseaua nouă din România considerată de mulți mai spectaculoasă decât Transalpina și Transfăgărășan

Șoseaua nouă din România considerată de mulți mai spectaculoasă decât Transalpina și Transfăgărășan
Soseaua care rivalizează cu Transalpina și Transfagarasan

Care este șoseaua nouă din România, considerată de mulți mai spectaculoasă decât Transalpina și Transfăgărășan. Face legătura între municipiul Aiud și satul Cerbu, comuna Bucium, județul Alba, pe crestele munților Trascău și Metaliferi, pe o distanță de 78,42 Km.

Este, prin urmare, vorba despre Transapuseana, drumul asfaltat în întregime în patru ani. Astfel, rezultatul investiției derulate de Consiliul Județean Alba este un drum spectaculos, cu altitudine maximă de 1.117 metri, care va oferi o șansă uriașă de dezvoltare zonei de sud a Munților Apuseni.

Transapuseana este, până la ora actuală, cea mai mare investiție din țara noastră, realizată pentru modernizarea unui drum județean. În total, proiectul a avut o valoare de 358 milioane de lei, adică aproximativ 72 de milioane de euro.

Planurile Consiliului Județeab Alba în ce privește soarta acestui drum sunt vechi, dar nu au putut fi puse în aplicare până ka oportunitatea oferită de fondurile europene. Voaloarea cofinanțării oferite de UE este aproape 50 de milioane de euro. Restul banilor au fost alocați din fonduri guvernamentale și de la Consiliul Județean Alba. Traseul Transapusenei coincide parțial cu cel al vechiului drum roman construit în urmă cu 2.000 de ani. Este ca un muzeu în aer liber, iar călătorii u posibiliatea să vadă locuințe și șuri vechi de 100 de ani. Aici, este una dintre puținele zone din țara noastră unde mai rezistă construcții arhaice din lemn, acoperite cu paie.

Atracții turistice în zonă

Transapuseana traversează localitățile Aidul de Sus, Râmeț, Brădești, Geogel, Măcărești, Bârlești Cătun, Cojocani, Valea Barnii, Bârlești, Mogoș, Valea Albă, Ciuculești, Bucium, Izbita, Coloșeni, Bucium Sat și Cerbu, oamenii de aici având acces mult mai facil, atât spre DN1 și autostrada A10, la Aiud, cât și spre DN74, drumul national care leagă orașul Abrud de Alba Iulia. Populația nu este foarte mare. Cele patru comune au, în total, peste 3000 de locuitori. Autoritățile spear ca modernizarea drumului să contribuie la creșterea numărului de locuitori. De-a lungul drumului, există situri arheologice care arată o anumită activitate în zonă. Astfel, în comuna Râmeț se derulează de mai mulți ani un proiect de cercetare într-un șantier arheologic, în colaborare cu instituții din SUA și Germania, unde s-au descoperit morminte vechi de 5.000 de ani.

Transapuseana este și o continuare pentru turiștii care vizitează Transalalpina. Drumul județean poate fi ținut deschis pe tot parcursul anului. Un proiect de promovare al administrației județene vizează realizarea unui „drum al mănăstirilor”. În zonă se află mănăstiri căutate de credincioși, ca: Mănăstirea Râmeț, Mănăstirea Sfântul Nectarie, Mănăstirea Sfântul Spiridon.

Printre atracțiile turistice ale zonei se numără: Rezervația Naturală „Cheile Râmețului„, rezervația naturală „Cheile Pravului”, rezervația naturală „Cheile Piatra Bălții”, rezervația naturală „Cheile Mănăstirii”, Platoul Tarcăului, Valea Inezului, drumul roman etc.

CITEȘTE ȘI:

Cea mai nouă și spectaculoasă șosea din România. Rivalizează în frumusețe cu Transalpina și Transfăgărășan

ȘOSEAUA din România care rivalizează în frumusețe cu Transalpina și Transfăgărășan. Motivul pentru care este unică în țara noastră

Mirabela Năstase a absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității Hyperion. Vreme de 3 ani a fost redactor la revista VIP, unde a făcut reportaje și interviuri ... vezi toate articolele

Citește și