Șoselele României, pline de hârburi / Una din două mașini controlate în trafic de RAR, cu deficiențe tehnice majore sau periculoase
Aproape jumătate dintre mașinile controlate în trafic de inspectorii RAR în prima jumătate a anului au avut deficiențe tehnice majore sau periculoase.
Cele mai multe probleme au fost constatate la instalația de iluminare, emisii poluante și anvelope.
RAR, controale în trafic
„Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele șase luni din anul 2023, 44.472 de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 44,16% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme”, anunță RAR într-un comunicat de presă.
Conform sursei citate, cele mai multe neconformități au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare (27,54%), emisiile poluante (22,1%), punți, jante, anvelope și suspensie (13,04%), vizibilitate (12,81%) și șasiu și elemente atașate șasiului (11,08%).
Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 5,57% dintre vehiculele controlate în trafic şi în 1,9% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma verificărilor efectuate de specialiști s-au identificat deficiențe din sfera poluării la 2.820 de vehicule dintre cele controlate.
Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. În cazul a 3.064 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.
Aproximativ 2,6% dintre vehiculele verificate prezentau diverse probleme legate de inspecția tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat, mai informează RAR.
În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor șase luni ale anului 2023, au fost aplicate 14.354 de sancțiuni, au fost retrase 12.362 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 194 de vehicule și, în plus, 260 ITP-uri au fost anulate.
Registrul Auto Român precizează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni majore.