Specialiștii DNSC, primul MESAJ, după ce Primăria, Fiscul și Poliția din Timișoara au fost țintele unui atac CIBERNETIC: „Aceasta este prioritatea”

Publicat: 26 08. 2024, 16:27

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avut o primă reacție, după atacul cibernetic asupra instituțiilor Timișoara – primăria, fiscul și poliția – precizând că, în cadrul atacului a fost folosit un software malițios de tip ransomware. Momentan, toate serviciile online ale Primăriei Timișoara funcționează normal. Specialiștii DNSC recomandă cu fermitate refuzul plății oricărei sume de răscumpărare în astfel de cazuri.

„Atacatorii au avut ca principal obiectiv criptarea datelor mai multor servere și stații de lucru”

Reamintim că un incident de securitate a vizat duminică sistemele unor instituții publice din Timișoara, precum Primăria Timișoara, Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT) și Poliția Locală Timișoara.

„În cadrul atacului a fost folosit un software malițios de tip ransomware, iar incidentul s-a produs în data de 24 august 2024. Atacatorii au avut ca principal obiectiv criptarea datelor mai multor servere și stații de lucru și blocarea serviciilor esențiale din cadrul instituțiilor menționate.

În general, scopul actorilor cibernetici care derulează atacuri de tip ransomware este în primul rând obținerea de beneficii financiare rapide, pentru decriptarea (deblocarea) datelor fiind solicitată plata unei răscumpărări, de obicei în criptomonedă. Directoratul recomandă cu fermitate refuzul plății oricărei sume de răscumpărare în astfel de cazuri!”, au precizat oficiali ai DNSC.

„Toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal”

Specialiști ai DNSC se află  în contact cu echipele de IT ale instituțiilor afectate, atât online, cât și la fața locului, pentru a oferi suport în mitigarea și investigarea incidentului, precum și restaurarea cât mai rapidă a serviciilor afectate de atac.

„Vom reveni cu detalii pe măsură ce obținem mai multe informații referitor la acest incident. Recomandăm ca echipele IT ale instituțiilor afectate să nu fie contactate, pentru se putea concentra pe restaurarea serviciilor informatice și a datelor. Aceasta este prioritatea la acest moment.

La ora actuală, conform informațiilor publicate recent pe site-ul Primăriei Timișoara, toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC.

Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat.”

CITIȚI ȘI:

DNSC, despre atacul cibernetic de la UMF „Carol Davila” din Bucureşti: Echipa noastră de experți a oferit sprijin universității