„Spoofing”, cea mai nouă FRAUDĂ bancară. Cum reușesc infractorii cibernetici să fure datele clienților
Infractorii folosesc o nouă metodă frauduloasă, numită „spoofing”, pentru a obține datele personale și bancare ale cetățenilor. Ei trimit mesaje prin e-mail sau SMS care par a fi trimise de la instituții bancare de încredere, alertând victimele cu privire la o plată suspectă făcută de către acestea.
Noua metodă utilizată de infractorii cibernetici implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS.
Aceste mesaje par aparent trimise de către instituții bancare de încredere cu privire la o plată suspectă făcută de persoana vătămată, informează Poliția.
Atenție la apelurile telefonice primite!
Într-un astfel de context, mai multe persoane, inclusiv din Arad, au fost contactate de diverse persoane care s-ar fi prezentat drept angajați ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituții bancare din România, conform IPJ Arad.
De regulă, apelurile sunt efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităților bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție.
„Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!
De asemenea, trebuie să verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile. Fiți prudenți și nu divulgați niciodată informații personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute sau nesolicitate!
Dacă aveți orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactați direct instituția bancară în cauză, folosind numerele de contact oficiale”, arată sursa citată.
CITEȘTE ȘI: