Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Făgăraș a fost avizat oficial. Valoarea totală a proiectului se ridică la 7,5 miliarde de lei
Tronsonul de autostradă Sibiu-Făgăraș a fost avizat oficial în 28 decembrie 2021 de către Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Autostrada a cărei valoare se ridică la circa 7,5 miliarde de lei va avea o lungime de aproximativ 68 de km.
Traseul viitoarei autostrăzii Sibiu-Făgăraș va începe din dreptul localității Boița și se va termina în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul trece adiacent de localitășile Turnu Roșu, Sebesu de Jos, Racovița, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraș și Ileni, din județul Brașov, are lungimea de 68,05 km și este împărțit în 4 tronsoane:
- – Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
- – Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
- – Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
- – Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.
Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A.
Un nou sector al Autostrăzii Transilvania a fost dat în circulație luni, 6 decembrie
Un nou sector al Autostrăzii Transilvania, cel cuprins între Târgu Mureș și Ungheni, a fost dat în circulație luni, 6 decembrie, potrivit Ministerului Transporturilor.
Odată cu deschiderea Autostrăzii Târgu Mureș – Ungheni, municipiul Târgu Mureș va avea asigurată o legătură rutieră modernă cu Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Sebeș și Alba Iulia, dar și cu frontiera de vest a României, ceea ce va scurta timpii de deplasare și va crește gradul de siguranță rutieră”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transportului.
Proiectul Autostrăzii Târgu Mureș – Ungheni a presupus construcția unui sector de autostradă în lungime de 4,5 km și a unui drum de legătură, în lungime de 4,7 km. Drumul de legătură pornește de la Târgu Mureș și face joncțiunea cu sectorul de autostradă, care continuă până la Ungheni.
Ministerul Transporturilor precizează că, la ora actuală, în România se circulă pe 940,99 km de autostradă și anunță că, în data de 20 decembrie, urmează să se deschidă circulația și pe noul Drum de legătură dintre Podul Prieteniei, Vama Giurgiu și DN 15.