Cătălin Prunariu și-a dat demisia de la conducerea TAROM, unde fusese numit în luna iunie 2021. Surse politice au declarat pentru Gândul că în locul pilotului, la conducerea TAROM va veni Mihăiță Ursu, susținut de PNL.
„Astăzi, 04 ianuarie 2021, Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române TAROM a luat act de demisia domnului comandant Cătălin Radu Prunariu din funcția de director general, demersul acestuia fiind din motive personale”, se arată într-un comunicat transmis, marți, de TAROM.
Reprezentanții companiei mai precizează că Tarom se află în plin proces de transformare, mai ales în contextul în care industria aeronautică a fost afectată de pandemie, și astfel a fost numit un director care a mai lucrat la Tarom.
„Ținând cont de complexitatea activităților, dar și pentru a exista o continuitate în demersurile începute de către companie, Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române TAROM l-a numit în funcția de Director General pe domnul Mihăiță URSU, membru CA și fost Director General al TAROM în perioada iunie 2020 – iunie 2021”, se mai arată în comunicatul companiei.
Mihăiță Ursu a mai ocupat funcția de administrator și de director interimar al TAROM în mandatului lui Lucian Bode la Ministerul Transporturilor. El a fost demis când conducerea Ministerului Transporturilor a fost preluată de Cătălin Drulă (USR PLUS).
Despre Mihăiță Ursu, presa a scris că este inginer geodez şi specialist în vânzări de ţiglă metalică.
Cătălin Prunariu a rezistat la „manșa” TAROM din iunie anul trecut și până în prezent. Acesta este pilot de meserie și este fiul cosmonautului Dumitru Prunariu.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara recent că TAROM ar putea beneficia de o infuzie de 90 de milioane de euro, ca ajutor de stat, însă se așteaptă „OK-ul” de la Bruxelles.
Întrebat care ar fi soluţiile pentru salvarea companiei aeriene TAROM, Sorin Grindeanu a spus: „În acest moment, la Bruxelles e în analiză o cerere de ajutor de stat, din partea Comisiei. Sunt optimist, vorbim de 90 de milioane de euro, care, ca infuzie, ar ajuta foarte mult compania.
Ministrul a precizat că TAROM ar trebui reformat astfel încât compania aeriană să nu mai depindă de infuziile de capital injectate de stat.