Serviciul unic de urgență 112 a înregistrat în prima jumătate a acestui an peste 230.000 de apeluri abuzive, iar numărul adulților care au sunat abuziv este mai mare decât cel al copiilor.
Anunțul a fost făcut vineri de către reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), informează site-ul agenției Agerpres.
Recordul de apeluri la 112 este deținut de o persoană din județul Olt, care a reușit performanța de a apela de 22.456 de ori la numărul de urgență.
„Serviciul de urgenţă 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a acestui an. Cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în Olt, Gorj, Harghita, Ialomiţa şi Constanţa. În doar şase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay. Apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din judeţ. Îngrijorător este faptul că sunt de zece ori mai mulţi adulţi care sună abuziv la 112 decât copii”, se arată într-un comunicat al STS.
Potrivit datelor publicate de STS, în perioada ianuarie-iunie, numărul de urgență 112 a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgenţe (2.376.367), iar 42,14% non-urgenţe (2.063.122).
„Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru, un număr de 231.919 (11,24%) au fost apeluri abuzive. Sunt situaţiile în care, chiar dacă nu au o urgenţă reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgenţă fără a spune nimic”, informează STS în comunicat.
Potrivit STS, procentual, județele cu cele mai multe apeluri abuzive sunt, în ordine, Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța.
Instituția mai notează că, raportat cu perioada similară a anului trecut, numărul apelurilor abuzive a înregistrat o scădere, de la peste 311.000 de apeluri.
„Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, apelurile abuzive sunt în uşoară scădere. În aceeaşi perioadă a anului trecut s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive, reprezentând 13,96% din numărul apelurilor non-urgente. Cetăţenii înţeleg importanţa apelării responsabile a serviciului de urgenţă, însă există încă un număr mare de adulţi care sună abuziv la 112, în timp ce alte persoane au, cu adevărat, nevoie de intervenţia echipajelor de salvare”, mai informează Serviciul de Telecomunicații Speciale.