Sute de români au rămas în aeroporturi după ce mai multe ZBORURI au fost anulate. Care este răspunsul companiei Wizz Air

Publicat: 24 07. 2024, 11:33
Actualizat: 24 07. 2024, 15:50

This browser does not support the video element.

Sute de români și-au petrecut vacanța prin aeroporturi după ce zeci de zboruri spre București au fost anulate în ultimele zile din cauza crizei informatice Microsoft. Compania Wizz Air a declarat că pasagerii afectați de situație vor primi o rambursare de 120% sub formă de credite WIZZ.

Sute de români au așteptat în aeroportul din Alicante o veste despre zborul lor spre București. Mulți s-au trezit cu zborul spre casă anulat fără niciun fel de explicație. Reprezentanții companiei au precizat ulterior că anularea a fost cauzată de problemele informatice la nivel global.

Sute de oameni, mulți dintre ei însoțiți de copii, au fost nevoiți să își caute cazare sau să doarmă în aeroporturi din întreaga Europă în așteptarea unor vești despre zborurile lor.

„S-a amânat zborul până la 08:30-09:00, după care 09:30-09:45, după care scria mare pe panouri că zborul a fost anulat.  Și după aia, fiecare să se descurce cumva pe cont propriu. Am fost nevoiți să căutăm alte rute, la prețuri de 10 ori mai mari”, a declarat Alex Albița.

Românii blocați în aeroporturi s-au plâns că nu primesc informații clare despre situație și că nu li se oferă cazare sau mâncare, în ciuda întârzierilor de zeci de ore. Unii au primit doar câte un tichet de 5 euro.

„Am găsit o variantă să plecăm spre Budapesta. De acolo o să vedem, poate o să vină cineva să ne ia cu mașina, alta variantă nu avem. Să stai de la ora 18:00 până la 04:00 într-un aeroport și ne au oferit un tichet de 5 euro. Vă dați seama, atâtea ore cu 5 euro în aeroport, când știm bine ce preţuri sunt”, a declarat Ioana Manolache.

Cum răspunde Wizz Air

Compania Wizz Air a răspuns într-un comunicat că anularea unor zboruri în ultimele zile a fost rezultatul acestor  întreruperi globale ale sistemelor IT. Pasagerii afectați sunt informați prin e-mail cu privire la opțiunile lor. Clienții care au avut de suferit vor primi automat o rambursare de 120% sub formă de credite WIZZ, în termen de 24 de ore de la ora programată a zborului. Wizz Air susține că asigură cazarea pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate. Wizz Air va rambursa costurile cazării în limita unor sume rezonabile, în baza cererii depuse de pasageri.

Reprezentanții Microsoft nu au venit cu detalii despre criza informatică.  Însă, potrivit primelor informații, o actualizare de securitate a cauzat probleme la sistemele de rezervări și check-in ale multor aeroporturi. Companiile aeriene estimează că vor avea nevoie de câteva zile pentru a reveni la normal, în funcție de cum evoluează situația.

 

Sursă: Pro TV

Sursă foto: Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Shutterstock 

CITEȘTE ȘI:

O româncă a petrecut un an într-o capsulă NASA care imită viața pe Marte

Distribuitorii de energie electrică sunt obligați să ofere COMPENSAȚII pentru întreruperile constante de curent

Cât costă o INSULĂ în Grecia? Țara scoate la vânzare zeci de insule anual

Lanț de tragedii printre turiști. Un tată și fiica sa au fost uciși de FULGER în Bulgaria