Tranzacțiile online și plățile cu cardul au fost blocate total, luni dimineața, 2 septembrie 2024, într-o țară europeană. Timp de patru ore, cetățenii nu au avut acces la aceste servicii, iar lucrările de întreținere au afectat tranzacțiile online la nivelul statului și plățile în magazinele fizice. O asemenea situație a mai avut loc în weekendul 22-23 august 2024, tot în același stat european.
În dimineața zilei de luni, 2 septembrie 2024, tranzacțiile online și plățile prin intermediul cardului bancar au fost blocate total în Belgia. Între orele 00:15 și 04:30, în urma lucrărilor de întreținere a acestor sisteme de plăți online, care sunt operate de Worldline, au fost întrerupte respectivele servicii. Plățile efectuate în magazinele fizice, dar și tranzacțiile online la nivelul statului european au fost afectate. Pentru o bună gestionare a impactului asupra vânzărilor și serviciilor s-a recomandat să fie atenționați clienții de posibilele inconveniente.
În acest sens, în intervalul de patru ore, clienții din Belgia nu au putut să faciliteze de plățile electronice. Este vorba despre cele efectuate cu Bancontact, Mastercard, Maestro, Mastercard Debit sau Visa și Visa Debit. Lucrările de întreținere au afectat atât tranzacțiile online la nivelul statului belgian, cât și plățile efectuate de clienți, în magazinele fizice.
Tot în intervalul mai sus menționat nu au fost disponibile retragerile de numerar de la bancomatele ce aparțin de Worldline. Nu este prima oară când clienții se află în imposibilitatea de a utiliza serviciul bancar. De pildă, în weekendul 22 – 23 august 2024, belgienii nu au putut efectua plăți electronice. Este vorba despre cele cu Mastercard, Mastercard Debit, Visa și Visa Debt, dar și Maestru, UPI, JCB, Dinners și American Express. Reprezentanții companiei bancare și-au prezentat scuzele în fața clienților. Au explicat motivul pentru care au fost efectuate aceste lucrări de întreținere.
Nu au putut fi efectuate tranzacții nici la stațiile de alimentare cu carburant și nici în cazul magazinelor fizice sau online. Pentru a nu fi afectați de întreruperea serviciilor bancare, consumatorilor li s-a recomandat să își planifice achizițiile importante sau să verifice alte alternative de plată. Reprezentanții companiei au explicat de ce sunt efectuate astfel de lucrări de întreținere. Acestea au rolul de a îmbunătăți atât performanța sistemului de plată, cât și securitatea sa, arată stiridiaspora.ro.
Sursă foto: Envato