ANPC a chemat conducerea TAROM la discuții pentru a vedea modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de anulările de luni, 8 iulie, vor fi despăgubiți.
Reamintim că luni, pe Aeroportul „Henri Coandă”, zeci de zboruri au fost anulate.
Toți pasagerii vor fi despăgubiți
Din discuție a reieșit că, în urma evenimentelor de luni, compania va despăgubi toți pasagerii care au cumpărat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii.
Conform Regulamentului european 261/2004, compensațiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt:
- 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puțin;
- 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3.500 kilometri;
- 600 euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).
Pentru stabilirea distanței se ia în considerare ultima destinație unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.
Recomandările ANPC
Pentru soluționarea situației create, ANPC recomandă:
- pasagerii trebuie să păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare;
- pentru a primi compensații, în urma anulării curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achiziționat bilete direct de la TAROM, trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate, dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum și numărul contului în care să i se poată plăti compensația financiară;
- pasagerii care au achiziționat bilete prin intermediul altor companii trebuie să se adreseze acestora, prin e-mail, iar în cazul în care nu li se oferă o soluționare, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC, pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, pentru firmele care au sediul în Uniunea Europeană, ale căror servicii sunt gratuite pentru consumatori.
În cazul reclamațiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensații, aceste servicii sunt contra cost.
PE ACELAȘI SUBIECT:
Câți bani vor primi piloții după negocieri. TAROM: „S-a ajuns la un acord pe aspecte de natură salarială”
Toate cursele TAROM programate marţi au decolat conform programului / Cu o zi în urmă, zeci de curse au fost anulate
Sorin Grindeanu, despre salariile de la TAROM și sporurile de noapte: „Salariul unui pilot este în jur de 5.000 – 6.500 euro”
DOCUMENTUL care anunța haosul de la TAROM: 29 de piloți s-au declarat „inapți de zbor” la 4 zile după ce sindicatul lor ceruse creșterea salariilor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000.
De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ...
vezi toate
articolele