Prima pagină » Actualitate » Tentativă de ÎNȘELĂCIUNE în numele unui supermarket din România. Clienții sunt păcăliți că vor primi bani

Tentativă de ÎNȘELĂCIUNE în numele unui supermarket din România. Clienții sunt păcăliți că vor primi bani

Tentativă de ÎNȘELĂCIUNE în numele unui supermarket din România. Clienții sunt păcăliți că vor primi bani
Tentativa de frauda in numele unui supermarket cunoscut, sursa foto. Envato

Tentativă de înșelăciune în numele unui supermarket cunoscut din România. Iată cum sunt păcăliți clienții că vor primi bani.

Este vorba despre supermarketul „La Cocoș”, care îi avertizează pe clienți în legătură cu o tentativă de înșelăciune propagate pe rețelele sociale, în numele companiei.

„Este vorba de o ofertă falsă online sub forma ”Alege luna ta de nastere si vei primi cadouri in functie de luna ta de nastere. fă-o cu încredere”. Astfel, numele şi logo-ul Supermarket La Cocoș sunt folosite ilegal, urmărindu-se inducerea în eroare a publicului. Prin campania falsă, clienții sunt invitați să aleagă luna nașterii în funcție de care pot fi premiați cu diverse sume de bani”, a specificat compania într-un comunicat de presă.

Reprezentanții supermarketului au atras atenția că această campanie nu aparține companiei și face apel la utilizatori să nu participle la astfel de concursul false și nici să nu acceseze aceste link-uri.

„Supermarket La Cocoș va sesiza autoritățile competente pentru stoparea acestor tentative de fraudă, identificarea autorilor și tragerea acestora la răspundere”, se mai arată în comunicat.

Recomandări despre cum să te protejezi de fraudele online, de la Poliția Română

Poliția Română a lansat recomandări despre cum să te protejezi de fraudele online, cu ocazia Zilei Internaționale a Siguranței pe Internet.

-trebuie să evităm să accesăm link-uri prin e-mail sau alte aplicații, în special din surse necunoscute, și să nu completăm datele personale sau bancare pe acestea.

– să nu dăm click atunci când am fost etichetați într-o postare de social media care propune mari câștiguri, cu siguranță este vorba despre o înșelătorie.

– să fim atenți la mesajele care par a veni din partea băncilor. Băncile nu solicit date confidențiale, precum datele cardurilor, parole de acces, coduri PIN, nici telefonic și nici prin SMS, nici prin email și nici prin completarea acestora pe website.

– să citim cu atenție înainte de a deschide orice mesaj sau fișier de la bancă sau alte personae/instituții. Mesajele conțin, de obicei, formule de adresare impersonale, greșeli gramaticale sau de exprimare. Nu efectua transferuri și nu procesa operațiuni doar în baza unui email sau a unei solicitări telefonice urgente, fără o verificare a autenicității mesajului.

– să nu furnizăm niciodatp altor persoane datele de utilizare ale contului (parola de acces în contul bancar).

– să nu dezvăluim datele de pe cardul personal, să folosim mereu parole cu un nivel de complexitate ridicat, să ne asigurăm că avem mereu copii de rezervă ale datelor.

CITEȘTE ȘI:

Mirabela Năstase a absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității Hyperion. Vreme de 3 ani a fost redactor la revista VIP, unde a făcut reportaje și interviuri ... vezi toate articolele

Citește și