Prima pagină » Actualitate » Tesla DEZVĂLUIE prețurile „controversatului” Cybertruck. Compania anunță că începe livrările

Tesla DEZVĂLUIE prețurile „controversatului” Cybertruck. Compania anunță că începe livrările

Tesla DEZVĂLUIE prețurile „controversatului” Cybertruck. Compania anunță că începe livrările

Tesla a dezvăluit joi că prețul pentru cel mai ieftin model al controversatului și mult întârziatului său model Cybertruck va începe de la 60.990 de dolari, în timp ce producătorul de automobile electrice a început oficial primele livrări ale vehiculului cu aspect futurist.

Prețul pentru Cybertruck, camionul cu forma unghiulară neconvențională și caroseria din oțel, este mult mai mare decât prețul de pornire de puțin sub 40.000 de dolari pe care Tesla l-a anunțat atunci când a anunțat pentru prima dată vehiculul în 2019. Pe lângă cel mai ieftin model cu tracțiune spate, care nu va fi disponibil până în 2025, o versiune cu tracțiune integrală va fi disponibilă pentru livrare în 2024, cu un preț de 79.990 de dolari, potrivit unei pagini de produs Tesla. Cea mai scumpă versiune, cunoscută sub numele de Cyberbeast, se va vinde la un preț estimat de 99.990 de dolari și va fi disponibilă în 2024.

Cybertruck este primul vehicul nou al Tesla de la Model Y de acum mai bine de trei ani. Tesla a declarat că a primit peste 1 milion de precomenzi.

Deși Tesla plănuia să înceapă livrările în 2021, provocările de inginerie și producție legate de designul său neconvențional au întârziat procesul, notează Insider. Elon Musk, directorul general al Tesla, a avertizat luna trecută că primele livrări ale Cybertruck vor fi urmate de o creștere „extrem de dificilă” a producției, care va dura probabil cel puțin 18 luni.

Musk a condus un Cybertruck pe scenă

În cadrul unui eveniment transmis în direct la sediul central al companiei din Austin, Texas, Musk a condus un Cybertruck pe scenă și a lăudat calitățile sale antiglonț, puterea de tractare, capacitățile de off-roading, direcția pe patru roți și viteza.

„Cred că este cel mai bun produs al nostru, cred că este cel mai unic lucru de pe șosea și, în sfârșit, viitorul va arăta ca viitorul”, a spus Musk.

Cybertruck este o încercare a Tesla de a trece dincolo de sedanuri și SUV-uri și de a provoca concurenți precum Ford, Stellantis și General Motors pe piața pick-up-urilor, care se orientează rapid spre electricitate.

Lansarea camionului are loc după ce un raport de profit negativ din octombrie a dezvăluit că Tesla nu a atins așteptările privind veniturile, cu închideri de fabrici, reduceri de prețuri și mai puține livrări de vehicule noi. Musk a declarat atunci, într-o convorbire cu investitorii, că este îngrijorat și de ratele ridicate ale dobânzilor, care ar putea afecta cererea.

Uzina din Texas are un obiectiv de producție de 250.000 de Cybertrucks pe an, deși compania nu se așteaptă să atingă acest obiectiv cel puțin până în 2025.

„În 2019, Tesla a creat o frenezie la dezvăluirea Cybertruck, afirmând că prețul de pornire al pickup-ului electric va fi sub 40.000 de dolari”, a declarat Jessica Caldwell, analist la platforma de informații despre industria auto Edmunds. Dar „realitatea este că niciun camion de dimensiuni mari, electric sau pe benzină, nu se tranzacționează în medie aproape de pragul de 40.000 de dolari”.

„Pe termen lung, acest lucru pare a fi un adevărat test pentru Tesla, deoarece reprezintă prima intrare a mărcii care se simte în mod legitim riscantă din punct de vedere al produsului și are provocarea suplimentară a unui set de concurenți consacrați”, a spus ea.

 

Citește și