TESTELE la noul metrou din Brazilia au fost SISTATE! Director Alstom: „Sistemul de management al trenului nu funcționează corespunzător. Este normal”

Publicat: 24 07. 2024, 08:30

Surse din cadrul Metrorex au declarat, în exclusivitate pentru Gândul, că testele la noul metrou Alstom adus din Brazilia au fost sistate. Oprirea testelor s-a făcut după ce au „sărit” siguranțele de mai multe ori la trenul ”Giurgiu”, în momentul în care fost introdus la curent. Gabriel Stanciu, director general Alstom România, confirmă oprirea testelor: „Sistemul de management al trenului (TCMS) nu funcționează corespunzător. Se verifică setările, iar testele se vor relua. Este normal”, spune Gabriel Stanciu, în exclusivitate pentru Gândul.

Ziua și problemele în procedura de testare a noului metrou Alstom din Brazilia. Surse din cadrul Metrorex au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, că, pentru moment, s-a renunțat la teste.

„În continuare, oamenii aduși să facă testele nu-i dau de cap metroului. Părerea noastră este că s-a constatat că oamenii aduși din India sunt mai puțin specialiști decât s-au arătat prima dată”, spun sursele Gândul.

Director Alstom: „La fiecare tren este aceeași poveste. Nu sunt autoturisme de serie”

Oficialii Alstom România confirmă oprirea testelor și spun că sistemul de management al trenului nu funcționează corespunzător.

„Testele de pe trenul Giurgiu au fost oprite pentru că sistemul de management al trenului (TCMS) nu funcționează corespunzător. Se verifică setările, iar testele se vor relua. Este normal. La fiecare tren este aceeași poveste. Nu sunt autoturisme de serie”, a spus Gabriel Stanciu, pentru Gândul.

Directorul Alstom a explicat ce ar crea probleme trenului ”Giurgiu”:

Metropolis este primul tren cu alimentare dublă, și pantograf, și captatori. Trecerea de la un sistem la altul creează aceste probleme”.

Adus din Brazilia la sfârșitul lunii aprilie, primul tren livrat de Alstom nu poate fi introdus în rodaj. Adică să i se facă un test de 10.000 de kilometri înainte să fie introdus în circulație.

Gândul a publicat în ultima perioadă o serie de articole în care a dezvăluit faptul că trenul „Giurgiu” are probleme atunci când este introdus la rețeaua de curent.

Trenului Alstom denumit „Giurgiu” îi sar siguranțele

Surse Metrorex au precizat săptămâna trecută, în exclusivitate pentru Gândul, că la a doua încercare de a introduce trenul la linia de tensiune, au sărit din nou siguranțele.

În aceste condiții, intrarea noilor garnituri în circulație este incertă.

Anul acesta ar trebui să se livreze 10 din totalul de 13 garnituri prevăzute în contractul cu Alstom.  Noile trenuri ar trebui introduse pe Magistrala Drumul Taberei.

Tot acolo trebuie făcut și rodajul lor.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Metroul Alstom nu ar intra în circulație în 2024

Marian Artimon, unul dintre cei mai experimentați oameni de la metrou, lider de sindicat Metrorex, crede că noile garnituri nu vor fi introduse în circulația în acest an.

„Noi ne-am dori foarte mult să avem noile trenuri pe Magistrala 5, dar, la cum merg lucrurile în prezent, acest lucru nu va fi posibil în 2024. Nu cred că va fi timp pentru probele de 10.000 de kilometri pentru primul tren și de 2.000 de kilometri pentru al doilea”, declara recent Marian Artimon.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul METROU Alstom produs în Brazilia, ar fi tras pe dreapta: „I-au sărit siguranțele, pe românește, când i-au dat power”

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”