Prima pagină » Actualitate » Titi Aur explică unde au greșit șoferii implicați în carambolul cu 15 mașini de la Brașov / Ce înseamnă conducere defensivă

Titi Aur explică unde au greșit șoferii implicați în carambolul cu 15 mașini de la Brașov / Ce înseamnă conducere defensivă

Titi Aur explică unde au greșit șoferii implicați în carambolul cu 15 mașini de la Brașov / Ce înseamnă conducere defensivă

Un carambol uriaș s-a petrecut, duminică dimineață, la ieșirea din Brașov spre Predeal. Titi Aur, unul dintre marii campioni de raliuri ai României, explică unde au greșit șoferii implicați în acest accident.

Cauza producerii carambolului nu a fost viteza excesivă, ci condițiile meteo nefavorabile, mai exact poleiul.

Ce este gheața neagră

Gheața neagră este cea mai periculoasă, iar cei 15 șoferi implicați în accidentul de pe podul din localitatea Dârste s-au convins de asta. Nimeni nu a fost rănit, dar mașinile au fost avariate.

„Cei care conduceau, cu siguranță nu erau niște începători sau niște teribiliști, în sensul de viteză excesivă, alcool, droguri. Erau cetățeni normali, șoferi normali, care circulau teoretic normal, dar care nu au știut niște lucruri”, a declarat Titi Aur la Digi24.

„Primul lucru: pe pod apare poleiul mult mai repede, mult mai ușor. Când suntem în jurul temperaturii de zero grade, apare poleiul, mult mai ușor, mult mai repede decât pe asfaltul normal. Pentru că pământul are inerție termică mare și când vine frigul din aer nu reușește să înghețe apa de pe asfalt. Dar podul fiind mult mai subțire, și bate vântul și pe dedesubt, se răcește mult mai repede și la minus un grad, minus 2 grade apare poleiul, apare gheața neagră. Acest lucru se învață la cursul de conducere defensivă. Din păcate, nu și la școala de șoferi” – Titi Aur

Pe de altă parte, Titi Aur remarcă și efectul de turmă produs în acest carambol: „Adică, dacă ceilalți merg atât de tare și ceilalți merg atât de aproape față de mașina din față, înseamnă că pot. Ei nici măcar nu s-au gândit la asta, pentru că nimeni nu i-a instruit, nimeni nu le-a spus nicăieri despre efectul de turmă. Pentru că educația din punct de vedere al siguranței rutiere la noi este la pământ. Faptul că am permis de conducere și știu să trag de volan și mai știu și care e frâna nu înseamnă că sunt bun de șofer. Aici vorbim de conducere defensivă, conducerea defensivă, ne învață astfel de lucruri”.

„Când intru pe pod, știu că s-ar putea să fie polei. Asta înseamnă că reduc viteza, că sunt mai atent, eventual testez puțin aderența. Pun piciorul pe frână când nu am pe cineva chiar în coasta mea sau foarte aproape și îmi verific aderența, pentru că pedala de frână îmi transmite dacă am sau nu aderență. Dacă pedala de frână tremură puțin când apăs pe frână, înseamnă că una sau mai multe roți au fost la limita blocării. Asta înseamnă că eu, șoferul instruit, știu că acolo am aderență mică, reduc viteza foarte mult, măresc distanța față de mașina din fața mea” – Titi Aur.

În opinia lui Titi Aur, cea mai periculoasă perioadă a anului pentru producerea unor astfel de evenimente rutiere este la finalul lunii noiembrie și începutul de decembrie.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele

Citește și