Prima pagină » Actualitate » TOP 3 – cele mai periculoase șosele din România. Pe ce loc este Transfăgărășanul

TOP 3 – cele mai periculoase șosele din România. Pe ce loc este Transfăgărășanul

TOP 3 - cele mai periculoase șosele din România. Pe ce loc este Transfăgărășanul

România se situează între primele țări cu cele mai periculoase drumuri din lume, fiind și pe primul loc în topul țărilor UE cu cea mai mare rată a mortalității ca urmare a accidentelor rutiere, având 85 de decese la un million de locuitori, în 2020. 

În capul listei se află DN1, cu 198 de accidente, din care 56 de persoane și-au pierdut viața în 2020. Astfel, șoseaua ce face legătură între București și Oradea și are o lungime de 627 de kilometri este considerată una dintre cele mai periculoase drumuri din România. Drumul lung și oboseala le dăunează șoferilor și ajung să adoarmă la volan.

Al doilea pe listă este tot un Drum National. Vorbim despre DN2, supranumit și ,,Drumul Morții. Acesta leagă Bucureștiul de granița României cu Ucraina, prin Vama Siret. Cu o lungime de 446 de kilometri. Și aici, peste 70 de persoane au murit în peste 170 de accidente în 2020, potrivit antena3.ro.

Iar pe locul 3 se află Transfăgărășanul, un loc cunoscut pentru peisajul incredibil pe care îl oferă, dar și pentru accidentele care se întâmplă adesea.

Transfăgărășanul traversează cele mai înalte zone din Carpații Meridionali și leagă Curtea de Argeș de Sibiu și are o lungime de 151 de kilometri. Aici e locul unde aventurierii vor să aibă adrenalina crescută și se aventuriază cu viteză spre curbele dese și deosebit de periculoase.

Calitatea inferioară a drumurilor, una dintre principalele cauze de producere a accidentelor rutiere

Drumurile din România au cea mai ridicată rată a deceselor în accidente din toată Uniunea Europeană: 85 de decese rutiere la un milion de locuitori în 2020, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană.

Numărul deceselor a scăzut cu 12% în 2020, ajungând la cel mai scăzut nivel din istoria României. Din 2010, numărul deceselor a scăzut cu 31%, deși nu s-au înregistrat progrese între 2014 și 2019.

Țara cu cea mai redusă rată a mortalității rutiere din UE este Suedia, cu 18 decese la un milion de locuitori, de 4,7 ori mai mică decât în România.

În coada clasamentului mortalității rutiere în UE deasupra României se află Letonia, cu 74 de decese la un milion de populație și Bulgaria, cu o rată de 67 la un milion.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
România exportă mai mult decât importă, arată un raport