Prima pagină » Actualitate » „TOSCA”, spectacol de excepție la Opera Națională București. Soprana Aurelia Florian și baritonul Florin Estefan, despre rolurile vieții lor

„TOSCA”, spectacol de excepție la Opera Națională București. Soprana Aurelia Florian și baritonul Florin Estefan, despre rolurile vieții lor

Spectacolul „Tosca” – de Giacomo Puccini – în regia lui Mario De Carlo, poate fi văzut în acest weekend, pe 18-19 mai, la Opera Națională București, sub bagheta dirijorului Daniel Jinga. Soprana Aurelia Florian – cea care interpretează personajul Floriei Tosca – și baritonul Florin Estefan – interpretează personajul Scarpia – au mărturisit la Gândul EXCLUSIV ce înseamnă aceste roluri complete și complexe pentru un artist, dar mai ales cât de provocatoare sunt ele, atunci când te dăruiești cu totul publicului, pe scenă.

„Vrem să lăsăm să ne lăsăm amprenta și vrem să dăm tot ce este mai bun din noi”

Aurelia Florian a vorbit despre rolul „temperamentalei Floria Tosca”, personajul pe care îl interpretează capodopera lui Puccini, despre care recunoaște că „este rolul visurilor ei.”

Soprana susține că este o perfecționistă, prețuind fiecare rol și interpretându-l cu maximă seriozitate și cu bucuria de a fi în fața publicului.

„Tosca este o producție Mario De Carlo. Spectacolele vor avea loc în data de 18 și 19 mai, sâmbătă și duminică, sunt amândouă sub bagheta maestrului Daniel Jinga (n.r. directorul Operei Naționale București.) Ce pot să vă spun este că ne bucurăm să revenim la București în aceeași echipă. Noi am făcut deja o producție important la Opera Națională Cluj. Florin (n.r. – baritonul Florin Estefan) mi-a fost partener de scenă, partener excepțional de scenă și ne bucurăm să fim din nou împreună pe scena Operei Naționale din București.

Floria Tosca este temperamentală. Bineînțeles, Florin mi-a dat posibilitatea acum doi-trei ani în urmă, să debutez pe scena Operei Naționale din Cluj-Napoca rolul Floriei Tosca. Nu mă gândeam să fi avut așa succes, la început am abordat-o cu puțină strângere de inimă. Cred că orice soprană din lumea asta își dorește să debuteze două roluri: Violetta Vallery și Floria Tosca. Violetta Vallery mi-a fost foarte bună prietenă cu puțini ani în urmă, respectiv vreo cinci-6 ani în urmă, după care am avut posibilitatea să debutez rolul Floriei Tosca.

Mi-a devenit foarte bună prietenă Floria Tosca. Se prea poate ca în ultimii ani de zile să fi făcut doar producții de Tosca în câteva colțuri ale lumii, producții importante, mai moderne sau tradiționale. Le-am prețuit pe toate, cum o fac de obicei, cu maximă seriozitate, le-am păstrat în inimă. Dar, a fost importantă producția de la Cluj și, în principiu, aceasta pentru că vorbim de prima scenă a țării noastre, unde fiecare ne gândim că vrem să lăsăm să ne lăsăm amprenta și vrem să dăm tot ce este mai bun din noi. Și mă gândesc că o facem cu bucurie.”

„Scarpia a fost rolul visurilor și nu știu dacă este vreun bariton în lumea asta să nu-și dorească să cânte Scarpia”

Baritonul Florin Estefan, managerul Operei Naționale Române Cluj-Napoca, a mărturisit că, deși personajul Scarpia a fost rolul visurilor sale, paradoxal, l-a abordat întotdeauna cu teamă, spunându-și mereu că nu-i momentul potrivit pentru acest rol.

Jucându-l, a înțeles mai bine ce-și dorește de la personajul Scarpia, încercând să-l facă cât mai natural și mai credibil posibil.

Florin Estefan recunoaște că are în soprana Aurelia Florian un partener de nădejde pe scenă, recunoscând că este un lucru extrem de important, care-ți dă putere și siguranță, ajutându-te să dai ce este mai bun din tine pe scenă, în fața publicului.

„Mi-a fost o teamă îndelungă să abordez rolul ăsta! Mi-a plăcut extraordinar de mult și n-am încercat niciodată momente sau părți sau fraze să repet sau să învăț, pentru că am avut o spaimă și m-am gândit că poate face rău, că nu-i momentul, nu-i momentul până când, încurajat așa de prieteni ca și de Aurelia, mai cu seamă care m-am împins și când a venit am adus în discuție o nouă producție pentru Opera din Cluj.

M-a tot încurajat și a zis «vin să cânt, dacă faci tu Scarpia» și asta m-a ambiționat așa într-o anumită măsură. L-am învățat, mi l-am asumat și am încercat să fac un Scarpia după persoana mea, cu cât mi-a dat Dumnezeu și cât mai natural posibil, gândind un personaj nobil, un tip clasat și nicidecum o brută. Scarpia poate fi văzut în multe feluri. Poate fi văzut o brută. Eu însă îl văd altfel. Îl văd ca fiind un baron, un un tip crescut într-o familie nobiliară, care a dus lipsă de apreciere a părinților, mai cu seamă tatălui.

Fapt care și-a pus o amprentă foarte mare asupra caracterului lui și atunci tot ce face este să dovedească ceea ce pierdut și ceea ce n-a avut în în copilăria lui. Din prisma asta, am privit eu personajul și așa l-am și făcut. Ăsta e Scarpia, așa l-am gândit și așa îl gândesc, mi-a plăcut să-l fac nobil. În plus, a fost o mare bucurie s-o am pe Aurelia partener – pentru că, într-adevăr, ea a debutat în urmă cu câțiva ani, dar în timpul ăsta a acumulat un număr important de spectacole și o experiență bogată în realizarea acestui rol – iar un partener cu această experiență este un stâlp alături.”

„Nu doresc să dovedesc nimic, doresc să-mi fac treaba cât mai bine, să fiu credibil, să fiu natural”

Baritonul Florin Estefan susține că, în toată cariera sa de 20 de ani, a cântat la Opera Națională din București de trei ori, interpretând, de fiecare dată, rolul lui Evgheni Oneghin.

Tocmai de aceea, recunoaște că, acum, provocarea este mult mai mare și tot ceea ce-și dorește este să-și facă cât mai bine treaba și să ofere cea mai bună variantă a sa în fața publicului care va veni în acest week-end la spectacolul „Tosca.”

„M-a ajutat foarte mult faptul că vin la București, la Opera Națională din București, este foarte important. Eu, în toată cariera asta mea de 20 de ani de când sunt pe scenă, am cântat la Opera din București de trei ori, doar un singur rol, Evgheni Oneghin, aici am debutat, după care m-am mai întors încă de două ori doar pentru Oneghin.

Este al doilea rol pe care îl fac pe scena operei bucureștene de când cânt eu și este emoționant, pentru că este o mare provocare. Nu doresc să dovedesc nimic, doresc să-mi fac treaba cât mai bine, să fiu credibil, să fiu natural și lumea să-l îndrăgească pe Scarpia ăsta, oricât de ordinar ar fi. Între timp, am avut bucuria să mai fac un spectacol chiar aseară (n.r. miercuri) la Opera din Timișoara, tot cu Scarpia, cu colegi de la Timișoara și a fost un mare succes.

M-am bucurat tare mult ca iată, în săptămâna în care am la București, duminică, să am ocazia să-l mai fac încă o dată, pentru că fiecare spectacol aduce o experiență în plus și te ajută să-ți concepți personajul cât mai bine posibil. Și am avut bucuria că am fost invitat și la Iași anul ăsta. Deci, practic, acum toate operele din țara asta românească să mă cheme pe mine pe pentru Scarpia…. Dar să știți că nu vreau să-mi fie prieten atât de bun. Nu mă regăsesc în caracterul acestui tip, dar este o mare provocare să-l fac și să-l fac cât mai credibil posibil”, a conchis Florin Estefan.

Cine este soprana Aurelia Florian

Este născută la Braşov, a studiat canto şi pian la Facultatea de Muzică a Universităţii Transilvania. În stagiunea anilor 2014/2015 dă viaţă rolului Magda în opera La Rondine de G. Puccini, atât la Deutsche Oper Berlin, cât şi la Israeli Opera Tel Aviv sub bagheta maeştrilor Roberto Rizzi- Brignoli şi Frederic Chaslin.

În aceeaşi stagiune, debutează rolul Violettei Valery din opera La Traviata de G. Verdi la Oslo Opera House, Zurich Opernhaus, Opera Naţională Bucureşti şi Teatrul Coccia Novara sub bagheta maeştrilor Marco Armiliato, James Gaffigan şi Andrea Battistoni.

Soprana Aurelia Florian

  • În anul 2014 a interpretat acelaşi rol în cadrul Festivalului de la Masada Israel sub conducerea Maestrului Daniel Oren;
  • la Bayerische Staatsoper Munchen şi Deutsche Oper Berlin, Pamplona şi Oviedo.
  • Tot în acelaşi an debutează la Wielki Teatr Varşovia în Euridice, o nouă producţie de Orfeu şi Euridice de C.W. Gluck a regizorului Mariusz Trelinski.
  • În 2013 a debutat cu succes în operă verdiana Luisa Miller la Israeli Opera Tel Aviv, urmată de debutul în Amalia din I Masnadieri şi Lida din La Battaglia di Legnano în cadrul Festivalului Verdi de la Parma, producţie semnată de regizorul Pier Luigi Pizzi şi preluată în direct de către televiziunea naţională.
  • Aurelia Florian este câştigătoarea premiilor Spiros Argiris Sarzana Italia 2011 şi Marele Premiu Hariclea Darclée din 2007, potrivit informațiilor festivalenescu.ro.

Cine este baritonul Florin Estefan

Originar din Oradea, Romania, Baritonul Florin Estefan a urmat cursurile Facultății de Muzică din cadrul Universității de Stat din orașul natal, licențiat al Academiei de Muzică Gh. Dima din Cluj-Napoca în anul 2004, devenind solist al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, din anul al doilea de studii, la vârsta de 20 ani.

În decembrie 2007, devine absolvent din prima promoție al Cardiff International Academy of Voice, avându-l ca profesor de canto pe faimosul tenor Dennis O`Neill.

Baritonul Florin Estefan

În 2012 revine ca și solist al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, urmând să devină Manager General al renumitei instituții lirice în februarie 2015, fiind cel mai tânăr manager din istoria de 97 de ani ai primei instituții lirice înființate în România.

Anul 2016 i-a adus domnului Estefan frumoasa recunoaștere prin titlul de “Cel mai bun solist al anului” la Opera Națională București, în cadrul Galei Operelor Naționale, pentru interpretarea rolului Evgheni Oneghin în producția Operei Naționale Române clujene.

Florin Estefan, de asemenea, a câștigat numeroase competiții și a cântat pe diverse scene atât în România cât și peste hotare, interpretând o serie importantă de roluri precum: Don Giovanni (Don Giovanni, W.A. Mozart), Figaro and Conte Almaviva (Le Nozze di Figaro – W.A. Mozart), Enrico (Lucia di Lammermoor, G. Donizetti), Malatesta (Don Pasquale, G. Donizetti), Belcore (L`Elisir d`Amore, G. Donizetti), Evgheni Oneghin (Evgheni Oneghin, P. I. Ceaikovski), Amonasro (Aida, G. Verdi), Germont (La Traviata, G. Verdi), Renato (Un Ballo in maschera, G. Verdi), Marchizul de Posa (Don Carlo, G. Verdi), Il Conte din Luna (Il Trovatore, G. Verdi), Marcello (La Bohème, G. Puccini), Sharpless (Madama Butterfly, G. Puccini), Michele (Il Tabarro, G. Puccini), Jack Rance (La Fanciulla del West, G. Puccini), Nick Shadow (The Rake’s Progress, I. Stravinsky).

În calitate de Manager General al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, Florin Estefan a reușit să crească participarea tinerilor la spectacolele instituției, ajungând la un procent de 72% din totalul publicului, prin numeroasele premiere și spectacole “eveniment”, printr-o nouă abordare a publicului și prin programe și proiecte destinate tuturor, în spații neconvenționale, cu acces gratuit, precum Opera Aperta, potrivit informațiilor festivalenescu.ro.

 

Urmăriți INTEGRAL emisiunea:

 

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV VIDEO | Dirijorul Daniel Jinga: „Datorită muncii mamei mele în străinătate, am putut studia”

VIDEO | Momente vesele din concerte simfonice. Dirijorul Daniel Jinga, directorul Operei Naționale București: Am scăpat bagheta în părul unei colege

 

Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații, precum Jurnalul național, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și