De mâine, trenurile spre Giurgiu vor circula din nou pe ruta directă prin Grădiștea, după aproape două decenii de deviere pe la Videle, grație unui nou pod peste Argeș construit cu fonduri europene.
După 19 ani de așteptare și deviere pe la Videle, trenurile care leagă Bucureștiul de Giurgiu vor reveni la ruta directă prin Grădiștea, începând de sâmbătă. Podul peste Argeș, care s-a prăbușit în urma inundațiilor din 2005, a fost reconstruit cu fonduri europene, iar linia feroviară dintre Vidra și Comana a fost modernizată, permițând reluarea circulației pe acest traseu istoric.
Vor fi operate șapte trenuri pe sens în fiecare zi, iar călătoria va dura între două și două ore și jumătate. Prețul unui bilet va fi de aproximativ 18 lei. Până acum, trenurile care plecau din Gara de Nord spre Giurgiu erau nevoite să folosească ruta ocolitoare prin Videle, ceea ce prelungea semnificativ durata călătoriei, ajungând la patru ore în condițiile în care întârzierile erau frecvente.
Ultimele teste pentru noul pod și pentru ruta directă s-au efectuat cu un automotor istoric, produs în anii ’30 la uzina Malaxa și modernizat în urmă cu aproape șapte decenii. Deși a întâmpinat mici dificultăți pe anumite porțiuni, trenul de test a atins viteze de până la 80-90 km/h.
Reluarea circulației pe ruta directă prin Grădiștea reprezintă un pas major pentru îmbunătățirea transportului feroviar în această zonă și o veste bună pentru călători, care vor beneficia de o reducere semnificativă a timpului de călătorie și de o experiență mai confortabilă.
Sursa: Digi24
Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Shutterstock
CITEȘTE ȘI:
PARADOX în economia românească: Salarii în creștere, putere de cumpărare în scădere