Troleibuzele Solaris, fabricate în Polonia, vor intra de sâmbătă în circulație, pe linia 93. De asemenea, de luni vor intra și pe linia 61, au precizat în exclusivitate pentru Gândul surse administrative.
După o întârziere de aproape două săptămâni de când a fost anunțată intrarea lor în circulație, troleibuzele Solaris se pregătescă să iasă pe traseu.
Surse administrative au precizat pentru Gândul că joi a fost semnată recepția troleibuzelor Solaris.
Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, întârzierea recepției a fost cauzată de „probleme minore de software”.
Noile troleibuze ar fi trebuit să intre în trafic de pe data de 3 februarie, însă, procedurile de recepție au fost întârziate, din cauza unor probleme tehnice, așa cum mobilitate.eu a relatat.
Troleibuzele Solaris vor intra în circulație de sâmbătă pe linia 93, cu șase vehicule, urmând ca de luni, 19 februarie să intre și pe linia 61, cu 9 bucăți.
Tot de luni, dispare linia 336, potrivit surselor Gândul.
Linia 61 va face legătura între terminalele „Complex Comercial Apusului” şi „Piața Rosetti”, pe următorul traseu:
„Troleibuzul are o autonomie de 20 kilometri, având funcția de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/ deconectarea la/ de la rețeaua electrificată se face autonom, din cabina șoferului”, mai transmite STB.
Primăria Capitalei a semnat în decembrie 2022 contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi de la firma Solaris. Valoarea contractului este de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu.
Noile troleibuze costă 290 de milioane de lei, plus TVA. O noutate pentru București este faptul că noile troleibuze se pot transforma în autobuze, adică să-și coboare brațele cu captatoare de curent și să plece mai departe pe baterie, care are o autonomie de 20-25 de kilometri.