Primăria din orașul Constanța a retras trotinetele electrice administrate de companiile Bolt și Uber, precizând că autorizațiile de funcționare n-au mai fost prelungite pentru anul acesta. Autoritățile locale susțin că trotinetele electrice oferite de cele două companii au reprezentat o amenințare pentru securitatea circulației rutiere și pietonale.
În anul precedent, în România au avut loc 155 de accidente grave implicate trotinete electrice, cifră în creștere față de 2021, când au fost înregistrate 75 de incidente de acest gen. Aceste evenimente au avut urmări tragice, soldându-se cu 8 decese, 131 de persoane rănite grav și 5 persoane cu răni ușoare, conform informațiilor furnizate de Inspectoratul General al Poliției Române și comunicate luni de Uniunea Asigurătorilor din România (UNSAR).
„Din cauza numeroaselor încălcări ale prevederilor regulamentului, actele administrative emise pentru anul 2023 nu au mai fost prelungite”, spun reprezentanții primăriei.
În luna aprilie a acestui an, locuitorii Parisului şi-au exprimat o opoziţie foarte largă faţă de trotinetele electrice de închiriat, aproape 90% votând împotrivă în cursul unei consultări fără precedent.
După ce a autorizat utilizarea lor în 2018, Parisul va deveni singura capitală europeană care va impune o interdicție totală asupra trotinetelor electrice închiriate de la cei trei operatori privați (Lime, Tier și Dott), odată cu expirarea contractelor pe 31 august.
În timp ce Roma, Lisabona, Stockholm și Oslo au impus condiții mai stricte pentru utilizarea trotinetelor electrice închiriate, Barcelona și Montreal au decis să interzică circulația acestora.
Utilizarea trotinetelor electrice deținute în mod privat va fi permisă în continuare, dar cele disponibile pentru închiriere vor fi eliminate începând cu luna septembrie. Această decizie vine în pofida faptului că Parisul avea deja una dintre cele mai stricte legislații la nivel global în această privință, relatează evz.ro.
Din 2020, numărul de operatori a fost limitat la trei, viteza maximă a scuterelor a fost redusă la 20 km/h, iar abandonarea acestora pe stradă a fost interzisă, fiind desemnate locuri speciale de parcare. Operatorii au impus reguli adiționale, inclusiv verificarea vârstei minime a utilizatorilor la 18 ani.