Ucraina a trimis 80.000 de tone de cereale în România, pentru a fi exportate mai departe
Autoritățile din Ucraina au trimis până în acest moment aproximativ 80.000 de tone de cereale către portul Constanța, a anunțat marți Florin Goidea, directorul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPM).
Acesta a adăugat că, în contextul în care porturile maritime ale Ucrainei sunt blocate în acest moment, ca urmare a invaziei rusești, autoritățile române se așteaptă la cantități și mai mari de cereale livrate către Constanța, informează Digi24.
Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de grâu la nivel mondial, iar situația de securitate din țară, care a dus la blocarea porturilor de la Marea Neagră și Marea Azov, a forțat Kievul să își redirecționeze exporturile către România, pe calea ferată, pe la granția de vest a Ucrainei sau prin micile sale porturi de pe Dunăre.
„Există aproximativ 80.000 de tone de cereale care au ajuns deja, ele sunt depozitate în silozuri, o parte fiind încărcate pe nave. Alte 80.000 de tone sunt aprobate şi se află în drum spre Constanţa”, a declarat marți Florin Goidea.
Portul Constanța are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare
Directorul CNAPM a explicat că cerealele au ajuns fie pe calea ferată, fie transportate cu barjele pe Dunăre, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale. Capacitatea de stocare în portul Constanţa este de aproximativ 2 milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luna aceasta reabilitarea în regim de urgență a unei linii de cale ferată de tip sovietic (cu ecartament larg), care vine din Republica Moldova și ajunge direct în portul din Galați, pentru accelerarea exporturilor de cereale.
Aflat săptămâna trecută la București, ministrul ucrainean de Externe, Dmitro Kuleba, a declarat că există posibilitatea de îmbunătățire a infrastructurii de transport pe Dunăre, dar și a rutelor comerciale.
„Există o şansă reală importantă pentru ca fluviul Dunărea să devină chiar şi mai profitabil din punct de vedere economic, mai important şi să conecteze mai bine ţările din regiunea Mării Negre cu ţările din vestul Europei, din punct de vedere comercial”, a afirmat Kuleba.