ULUITOR! Cum arată tramvaiul Imperio de pe linia 21, la trei zile după intrarea în circulație
STB anunță că tramvaiul Astra Imperio, introdus de doar trei zile pe linia 21 din Capitală, din Colentina, a fost deja vandalizat. Cum arată acum tramvaiul.
„Jurnal de călătorie: Tramvai Imperio. Colentina. Linia 21. După primele zile în traseu ale noului tramvai Imperio pe linia 21 (Colentina-Moșilor) avem și primele rezultate:
- o majoritate a utilizatorilor care a apreciat calitatea serviciului public de transport oferită de noul tramvai;
- o minoritate care a folosit mijlocul de transport ca spațiu de depozitare deșeuri: resturi de alimente, pereți distruși, ambalaje aruncate în tramvai.
STB S.A. adresează un apel public către călători: vă rugăm să utilizați mijloacele de transport public la fel cum folosiți bunurile dumneavoastră personale”, a transmis, miercuri, STB.
Reprezentanții STB mai spun că societatea de transport are nevoie „de sprijinul călătorilor în descurajarea celor care nu înțeleg să se comporte într-un mod civilizat cu mijloacele de transport public”.
Tramvaiul Imperio, introdus pe una dintre cele mai mari linii din București. Vor fi 12 vehicule pe acest traseu.
Tramvai Imperio, introdus pe linia 21
STB a anunțat, luni, că noul tramvai Astra Imperio a fost introdus pe una dintre cele mai mari linii de transport din București.
„STB S.A. introduce primul tramvai Imperio în Colentina! De astăzi, 02.10.2023, Societatea de Transport București STB S.A. a introdus pe linia 21 primul tramvai tip Astra Imperio Metropolitan. În perioada următoare pe acest traseu vor circula 12 tramvaie noi. Îmbunătățim astfel calitatea serviciului public de transport și în zona Moșilor – Obor – Colentina”, au transmis, luni, reprezentanții STB.
Tramvaiele Imperio costă 200 de milioane de euro
Tramvaiele construite de societatea Astra Vagoane fac parte din lotul de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului București, cu fonduri europene. Valoarea proiectului este de aproximativ 200 de milioane de euro.
Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lățime de 2,4 metri și o înălțime de 3,6 metri.
Vehiculul este realizat din oțel și cântărește 47 de tone, fiind proiectat pentru a atinge o viteză de până la 70 km/h. De asemenea, tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt scaune.
În jurul acestor tramvaie a fost un întreg scandal. După ce au fost cumpărate, tramvaiele au stat, anul trecut, luni de zile în depouri, pentru că Primăria Capitalei a refuzat mult timp să semneze recepția acestor vehicule, care ar fi venit cu motoare cu capacitate mai mică față de cea din caietul de sarcini.