Un Airbus Turkish Airlines a DISTRUS 10 balize și un panou la decolarea de pe Otopeni. Avionul a reușit să aterizeze avariat la Istanbul, conform AIAS

Publicat: 22 05. 2024, 12:36
Actualizat: 22 05. 2024, 13:27

Un avion Airbus 330 al companiei Turkish Airlines, cu aproape 270 de oameni la bord, a lovit luna trecută mai multe balize și a distrus un panou de marcaj la decolarea de pe aeroportul Otopeni. Aeronava a suferit avarii la trenul de aterizare, care au fost constatate după ce a aterizat la Istanbul. Incidentul este considerat ca fiind „grav”, potrivit unui raport preliminar al Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), care investighează cazul.

Incidentul a avut loc pe 17 aprilie și a implicat un avion Airbus A330-343E al companiei Turkish Airlines, cu 258 de pasageri și 10 membri ai echipajului la bord, care a decolat de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București (Otopeni) și a aterizat la Istanbul.

Citiți AICI raportul preliminar al AIAS

Zece balize și un panou distruse

Potrivit raportului preliminar AIAS, publicat inițial de site-ul BoardingPass.ro, după îmbarcarea pasagerilor, aeronava a rulat și s-a aliniat pe pista 26L, de pe care a decolat la ora 22:32.

„Ulterior decolării aeronavei înmatriculată TC-LOC, pe timpul controlului stării pistei de decolare/aterizare, personalul care administrează suprafața de mișcare a constatat distrugerea unui număr de 10 balize marginale pe partea de Nord a pistei 26L precum și a unui panou de informare care indică ieșirea de pe calea de rulare G. De asemenea, a fost constatată și exfolierea unei porțiuni din acostamentul pistei, pe partea de Nord, pe lungimea zonei în care balizele au fost sparte”, se arată în raportul AIAS.

Avionul a aterizat la ora 23:27 pe aeroportul Istanbul. „Administratorul AIHCB a procedat la înlocuirea imediată a balizelor sparte, fără a interfera cu traficul aerian, astfel încât deteriorarea suprafeței de mișcare să fie eliminată fără a fi nevoie de emiterea unui mesaj NOTAM pentru suspendarea operațiunilor aeriene de pe pista 26L”, mai precizează raportul preliminar întocmit de AIAS, în care incidentul este catalogat ca fiind „grav”.

Potrivit raportului, pilotul avionului are 55 de ani, iar copilotul 44 de ani, ambii având licențele de zbor și certificatele medicale valabile. Investigația accidentului este în curs de desfășurare, mai arată raportul preliminar AIAS, precizând că, „la finalizarea acesteia, concluziile și cauza probabilă a producerii evenimentului vor fi publicate în raportul final care va fi disponibil pe site-ul AIAS”.