Un avion de mici dimensiuni a aterizat FORȚAT, pe un câmp din județul Alba, din cauza unor scurgeri de carburant. Care e starea pilotului
Un avion de mici dimensiuni a aterizat forțat, duminică după-amiază, în localitatea Vurpăr, comuna Vințu de Jos, județul Alba, potrivit unui comunicat al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Alba.
La fața locului s-a deplasat un echipaj de stingere cu apă și spumă, dar și un echipaj de prim ajutor medical din cadrul Secției de Pompieri Sebeș.
În urma evaluării medicale a pilotului, în vârstă de aproximativ 50 de ani, s-a stabilit că acesta nu a suferit leziuni. De altfel, bărbatul a refuzat transportul la spital.
Reprezentanții ISU Alba au precizat, pentru Mediafax, că avionul decolase din Cisnădie, județul Sibiu, iar pilotul a fost nevoit să aterizeze forțat după ce a constatat scurgeri de carburant. În timpul aterizării, avionul s-a răsturnat.
El a declarat că a constatat o avarie la sistemul de alimentare cu benzină al avionului din clasa ultraușoară și a decis să îl oprească și să aterizeze forțat în teren necunoscut.
Ca urmare a denivelărilor terenului respectiv, ascunse de iarba de deasupra, precum și a direcției și intensității vântului după aterizare avionul a capotat și s-a răsturnat pe spate. Avariile suferite după aterizarea forțată par a fi destul de mari, la prima vedere.
Avionul ultraușor implicat în accident era privat și executa un zbor de agrement, pilotul acesteia fiind posesor de licență de tip PPL. Aceste modele de avioane ultraușoare sunt foarte des întâlnite în România datorită costurilor de achiziție și întreținere reduse precum și a posibilităților de folosire de către pasionații zborului ce dețin o licență de pilot de bază.
Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), împreună cu Agenția de Investigatii și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) vor executa ancheta obligatorie în astfel de cazuri, în urma căreia se vor stabili exact cauzele accidentului aerian.
Avionul este un Apollo Fox, de două locuri, cu tren de aterizare metalic și fix, echipat cu un motor de maxim 100 CP, omologat și în România, cu fuselajul și aripile din fibră tip CECONITE, și are o greutate maximă la decolare de 450 kg.
Datorită unui sistem de pliere/depliere rapidă a aripilor parasol – de către o singură persoană – se asigură o dare la zbor/ parcare/stocare rapidă.
FOTO – ISU Alba