Un bărbat din București, în vârstă de 36 de ani, a furat 20 de trotinete electrice de pe străzile din Capitală, oferite spre închiriere, înainte să fie prins de Poliție. Acesta le dezactiva GPS-ul, le vopsea, și apoi le vindea sau le închiria.
Poliția a fost sesizată chiar de reprezentantul firmei care deținea asemenea mijloace de locomoție.
Direcția Generală de Poliție a Municipiului București – Secția 23 Poliție a fost sesizată de către reprezentantul unei societăți comerciale cu privire la faptul că în ultima perioada, prin dezactivarea sistemului GPS, mai multe trotinete electrice au fost sustrase de pe raza municipiului București”, se arată într-un comunicat al Poliției Capitalei, citat de Antena 3.
Polițiștii au demarat investigațiile și în scurt timp au reușit recuperarea a 10 trotinete electrice. Alte 10 trotinete au fost identificate și ridicate de la adresa bărbatului, după ce a fost efectuată o percheziție domiciliară.
În urma cercetărilor a rezultat fapul că bărbatul de 36 de ani, din București, ar fi sustras trotinetele, parte din ele comercializându-le, iar altele, după ce le-a adus modificări (vopsire), le-ar fi închiriat în regim propriu.
Cercetările sunt continuate de Secția 23 Poliție, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 3, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.
Toate cele 20 de trotinete electrice, în valoare de 40.000 de lei urmează a fi predate firmei păgubite.
Trotinetele electrice funcționează pe baza unui mix între reţeaua Bluetooth Low Energy (BLE) şi conexiunea la internet a smartphone-ului călătorului.
Acest lucru, însă, le face vulnerabile la posibile atacuri cibernetice, ceea ce poate genera un risc de securitate pentru utilizatori, arată rezultatele unui studiu realizat de Universitatea din Texas la San Antonio (UTSA), potrivit blogului din România al Eset.
Persoanele rău intenţionate ar putea accesa datele transmise, pentru a derula mai departe atacuri de tip Man-in-the-Middle (MitM) sau replay. Drept urmare, în unele cazuri, hackerii ar putea trimite de la distanţă comenzi pentru a prelua controlul asupra scuterului şi a răni călătorul. Un astfel de risc ar fi prezentat un scuter Xiaomi, anul trecut”, se notează pe blogul Eset.